#2 "Piosenki dla Pauli" - lekka powieść romantyczna idealna na wakacje :)

Witajcie!
Pojawiam się dzisiaj z moją nową, już drugą recenzją na blogu! Cieszę się, że jak na razie się nie poddałam i dalej tworzę, dlatego zapraszam do czytania :)




Książką, którą dzisiaj zrecenzuję jest powieść hiszpańskiego autora,pt. "Piosenki dla Pauli". Nie używa on swojego prawdziwego nazwiska tylko pisze pod pseudonimem Blue Jeans. Teraz mogę podnieść na duchu blogerów, którzy zamieszczają swoje opowiadania właśnie na blogach, bo Blue Jeans na samym początku tworzył tę książkę na swoim blogu. Zyskała ona tysiące wielbicieli, dlatego została wydana w formie książki.

Główną bohaterką jest Paula. Siedemnastoletnia dziewczyna, w której życiu pojawia się trzech kandydatów walczących o jej serce. Każdy z nich jest inny, którego wybierze ona? Dobrze, że może liczyć na suguski, czyli paczkę jej najlepszych przyjaciółek. Tym bardziej, że ostatnimi czasy rodzice stali się wobec niej bardziej podejrzliwi.

Warto jednak przybliżyć trójkę młodzieńców, którzy zawzięcie walczą o jej serce.

1. Angel to dwudziesto dwu letni dziennikarz, który uwielbia muzykę i pracuje w jednej z gazet związanych z muzyką. Nagle w jego życiu pojawia się Katia. Młoda, znana hiszpańska piosenkarka, przez którą spóźnia się na randkę z Paulą. Co z tego wyniknie?

2. Alex to dwudziestodwulatek, którego największą pasją jest gra na saksofonie i pisarstwo. Spotyka Paulę przypadkowo w jednej kawiarni, a jego uwagę przykuwa książka, którą czyta dziewczyna "Wybacz, ale będę mówiła ci skarbie" F. Moccia. On uwielbia tę pozycję. Czy zdobędzie serce tej dziewczyny? Jeśli mam być szczera, to Alex jest moim ulubieńcem. Ale mam nadzieję, że byłam dosyć obiektywna w jego opisie ;)

3.  Mario - rówieśnik Pauli, brat jednej z jej najlepszych przyjaciółek - Miriam. Osoba spokojna, która nigdy nie miała zbyt wielu przyjaciół. Od dzieciństwa jest zakochany w Pauli po uszy. Czy nadarzy się okazja, podczas której wyzna jej miłość ?

Odpowiedzi na te pytania znajdziecie na kartach tej książki oraz kolejnych tomów czyli " Czy wiesz, że cię kocham?" i "Ucisz mnie pocałunkiem".

Moja ocena książki: 7/10

Książkę czyta się bardzo lekko i jest idealna na zbliżające się wakacje! Myślę, że w podróży sprawi się znakomicie przez krótkie rozdziały. Ogólnie uwielbiam lektury z krótkim rozdziałami, bo często czytam w tramwaju, jadąc do szkoły, i mogę przerwać w dogodnym miejscu. Fabuła nie jest za bardzo rozbudowana, dlatego świetnie się sprawdzi jako zajęcie czasu podczas opalania nad morzem ;) Jak dla mnie minusem są małe literki, może to trochę utrudniać czytanie, w szczególności jak ma się wadę wzroku jak ja, ale nie sprawia większego problemu. Spodobała mi się również inicjatywa autora, o zamieszczanie tytułów piosenek i wokalistów w swoim dziele. Dokładnie po tym widać, że jest to luźno napisana historia, która mogła powstać na blogu.

To by było na tyle! Napiszcie w komentarzu co sądzicie o mojej drugiej recenzji oraz jakie macie wrażenia po przeczytaniu tej książki :) Wiem, że jeszcze jest krótko, ale ta recenzja jest już bardziej rozbudowana od wcześniejszej, dlatego mam nadzieję, że kolejna już będzie idealna! 

Do zobaczenia!

~Victoria

31 komentarzy:

  1. Po Twojej recenzji (która jest bardzo dobra) widzę, że to lekka i przyjemna książka, której pewnie nie przeczytam ;) Nie interesuje mnie ona sama w sobie, a opalać się nad morzem nie będę.
    Pozdrawiam serdecznie!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet byłam pewna, że tego nie przeczytasz. Ty chyba wolisz książki fantastyczne, gdzie wątek miłosny nie dominuje :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa, treściwa recenzja :) Może i z nudów bym po nią sięgnęła, ale jak na razie mam książek do przeczytania pod dostatkiem ...
    Pozdrawiam :)
    http://ksiazkowepodroze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro ich jest aż tak dużo to czekam na szybkie pojawienie się nowych recenzji :)

      Usuń
  3. Podobają mi się Twoje recenzje- ja mam zawsze problem taki, że się okropnie rozpisuję i mam wiele pomysłów na to, co jeszcze mogłabym napisać :) Książka wydaje się lekka i przyjemna, ale nie jestem pewna czy kiedyś po nią sięgnę ;)
    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy nie wiem kiedy przestać, bo mam wrażenie, że wszystko co piszę jest ogromnym spoilerem.

      Usuń
  4. Notka oczywiście ciekawa i interesująca. Sama fabula książki jakoś mnie nie poraziła, a sam fakt że autorem jest Hiszpan jeszcze zniechęcił. ,,Chociaż, w sumie'' ma ładną okładkę :) Dlatego nie wiem czy się po nią nie skuszę.
    Nammi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak... Ten Hiszpan może być pogromcą, ale książka sama w sobie nie jest zła. ;)

      Usuń
  5. Gratuluję drugiej recenzji :)
    Wydaje mi się, że jednak książka nie jest dla mnie. Mimo wszystko recenzja jest dobra.
    http://isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Nie wszyscy musza lubić powieści romantyczne, które osobiście uwielbiam :3

      Usuń
  6. Książka raczej nie jest dla mnie, ale czekam na kolejne recenzje :)

    someculturewithme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie będzie w przyszłym tygodniu, bo czytam w sumie dwie książki na raz, po angielsku i polsku, więc mam tak jakby mniej czasu :P

      Usuń
  7. Koleżanka czytała tę książkę i mi ją poleciła. Zupełnie zapomniałam o tym tytule! Jeśli więc znajdę choć trochę czasu, to na pewno zabiorę się za lekturę :)
    PS Dołączam do obserwatorów i cieszę się, że blogowanie na razie Ci się podoba! Powodzenia! :D
    Pozdrawiam, Shelf of Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliczny avatar! :D Dziękuję za takie miłe słowa i serdecznie polecam tę książkę! :)

      Usuń
  8. Książki nie czytałam, w sumie to nawet o niej nie słyszałam :P Ale z twojej recenzji wynika, że książka jest dobra właśnie na lato i jest taka luźna. Być może się na nią skuszę, ale to i tak okaże się za jakiś czas :P
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje się akuratna na twoje wyzwanie 30 książek w wakacje :) Bo naprawdę szybko się ją czyta ;)

      Usuń
  9. Widziałam książkę w bibliotece na półce i teraz już wiem co wypożyczę przy następnej wizycie :D

    Zapraszam do siebie :)
    http://poczytajmycos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zachęciłam chociaż jedną osobę! :) Bo ta książka jest naprawdę fajna! :)

      Usuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Recenzja bardzo fajna - naprawdę nieźle zaczynasz ;)) Książka trochę nie mój klimat ale spodobało mi się to jak ją zrecenzowałaś. Masz bardzo ładny i estetyczny blog.
    przy okazji zapraszam do siebie ;*
    http://latajace-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam nadzieję, że szybko się nie poddasz a blog będzie osiągał niesamowity sukces! :) nie słyszałam o tej książce, ale fajnie, że autor zaczynał najpierw od bloga, a dopiero potem wydał książkę :) Ja także uwielbiam lektury z krótkimi rozdziałami, bo wtedy czyta się bardzo przyjemnnie c;
    [klik]

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam o tej książce lecz niewiele. Mam taki stosik wakacyjny więc pewnie jej nie przeczytam :( Poza tym ostatnio zaczęłam czytać typową fantastykę bo te miłosne opowieści mi się znudziły. Za dużo na raz czytałam tych typów :P
    http://pieknoczytania-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jednak kiedyś znajdziesz czas i chęci to polecam tę książkę z całego serca! :)

      Usuń
  14. Takie rzezy tylko w książkach :P
    Ale może i dla mnie jest nadzieja? :D hahhaahahahah, na pewno nie :3
    Zgadzam się z Tobą :) Bardzo lubię krótkie rozdziały, bo mogę przerwać w dogodnym momencie, a nie upominać: Poczekaj jeszcze pięć kartek! A te małe literki to dla mnie nie za bardzo. Strasznie mnie nuży :/

    Pozdrawiam, Lucy :*
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak czytałam to aż mi się smutno zrobiło. Ona ma problem kogo wybrać, a ja bym jednym nie pogardziła :P

      Usuń
  15. Nominowałam cię do LBA na swoim blogu :) Więcej szczegółów - http://withcoffeeandbooks.blogspot.com/2015/06/liebster-blog-award-2.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3 Niedługo pojawi się recenzja, a zaraz po niej dodam odpowiedzi :)

      Usuń
  16. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award.
    Więcej informacji tutaj: http://niczymszeherezada.blogspot.com/2015/06/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Prawdopodobnie w sobotę pojawi się wpis :)

      Usuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger