Liebster Blog Award

Witajcie!

Dzisiaj troche luźniejszy post, bo odpowiem na pytania, które zostały mi zadane poprzez LBA. Dla tych co nie wiedzą, Liebster Blog Award jest to nagroda przyznawana za dobrze wykonaną pracę. Ma na celu rozprzestrzenienie pracy mniejszych blogerów. Nominacja polega na odpowiedzeniu na 11 pytań, zadania swoich i zanominowania kolejnej jedenastki. Ale już nie przedłużam, bo nominacji jest dużo ;)


Pierwsza nominowała mnie Natalia Łucja z With coffee and books. Bardzo jej dziękuję!


1. Gdybyś miała uratować tylko pięć książek ze swojej biblioteczki przed wiecznym zapomnieniem, które byś zabrała?

Trudne pytanie... Tylko pięć książek... Na pewno wzięłabym jedną część Harrego Pottera, jedną część Felixa, Neta i Niki, "Dary Anioła: Miasto Kości", "Dane wrażliwe" Ewy Nowak i "Córkę dymu i kości" Laini Taylor.

2. Nosisz częściej spódniczki czy spodnie?

Częściej noszę spodnie, chociaż o wiele bardziej preferuję spódniczki. Jednak do szkolnego mundurka zazwyczaj nie pasują :( 

3. Jakiej muzyki najczęściej słuchasz?

Nie mam konkretnie ulubionego gatunku. Ostatnio zasłuchuję się w twórczość Ed'a Sheeran'a i zespół LemOn.

4. Jaka piosenka kojarzy ci się z jakąś konkretną sytuacją z książki?

Chyba takiej nie ma...

5. Co zamierzasz robić w wakacje?

Na pewno jadę na 2 tygodnie na kolonię na Mazury i zapewne pod koniec wakacji 3 dni spędzę nad morzem na biwaku integracyjnym ;)

6. Jakie miejsce chciałabyś odwiedzić?

USA, jest jako pierwsze na mojej liście. Ale z chęcią odwiedziłabym też Australię, Nową Zelandię, Holandię, Irlandię, Anglię... Za dużo by wymieniać...

7. Czy byłabyś w stanie obejść się bez telewizora?

Tak! Ja prawie nie oglądam telewizji. Wolę czytać, a filmy oglądam na laptopie ;)

8. Jaka była pierwsza książka, jaką zrecenzowałaś?

Na blogu była to "Saga księżycowa. Cinder" było to całkiem niedawno ;)

9. Jakiego autora chciałabyś poznać osobiście?

Oj wielu! Z pewnością Rafała Kosika, Ewę Nowak, J.K.Rowling i Veronicę Roth.

10. Czy masz autograf kogoś znanego?

Mam autograf pisarki, Joanny M. Chmielewskiej, ale nie wiem czy ona jest tak bardzo znana. Prowadziła warsztaty Twórczego Pisania, więc kupiłam jej książkę i zdobyłam autograf ;)

11. Oglądasz jakiś youtuberów?

Mało... W sumie tylko Red Lipstick Monster, Books Reviews by Anita i Wielmożnego Igora. ;)

Jako druga nominowała mnie Aleksandra z Niczym Szeherezada, za co jestem jej wdzięczna :)


1. Czytanie w domu, czy w terenie (np. szkoła, park, itd.)?
Wolę czytać w domu, ale nie mam problemów z czytaniem w tramwaju czy szkole.

2. Czy utożsamiasz się z jakąś postacią z książki/filmu?
W jednej z książek Ewy Nowak znalazłam swojego książkowego "sobowtóra", ale teraz nie pamiętam o kogo dokładnie chodziło.

3. Najpierw czytasz książkę, czy oglądasz ekranizację?
Staram się najpierw przeczytać książkę, ale zazwyczaj jak ją przeczytam to potem nie sięgam po film. Chociaż czasem lubię na początku obejrzeć ekranizację ;)

4. Wolisz spędzać czas wolny w domu, czy bardziej aktywnie?
I tak i tak. :) Czasem wolę zostać w ciszy mojego domu i spokojnie poczytać, a czasem chcę wyjść gdzieś z koleżankami, poszaleć i dobrze potem to wspominać.

5. Miejsce/miasto/kraj, które koniecznie musisz kiedyś odwiedzić?
USA! Najlepiej całe wzdłuż i wszerz! :D Ale jak tak się nie da, to chociaż do Montany i Nowego Jorku i... Chyba nie będę już Was zanudzać, gdzie jeszcze mogłabym pojechać :P

6. Jesteś na bezludnej wyspie. Którą postać książkową/filmową najchętniej widziałabyś u swego boku?
Wybiorę dwóch bohaterów ;) Dziewczynę i chłopaka. Jeśli mam wybrać bohaterkę to byłaby nią Tris, a jeśli chodzi o bohatera, to też byłaby to postać z Niezgodnej. Nie, nie Cztery tylko Caleb. Jestem chyba jedyną osobą, która go lubi, ale bywa :P Myślę, że byłby fajnym towarzyszem ;) Chyba nawet lepszym od Tris :P

7. Ulubiony cytat z książki?
To mój ulubiony cytat ze Zmierzchu <3

- A to dopiero - mruknął Edward - Lew zakochał się w jagnięciu. (...)
- Biedne, głupie jagnię - westchnęłam.
- Chory na umyśle lew masochista.

8. Masz jakiś system układania książek na półkach?
Zazwyczaj stawiam tam, gdzie jest miejsce. No i seria musi stać razem ;)

9. Co myślisz o szkolnych lekturach?
Szkoda, że są :( Niestety, zajmują dużo mojego wolnego czasu. Chociaż niektóre z nich mi się podobały np. "Poczwarka" Doroty Terakowskiej.

10. Posiadasz jakieś hobby (oprócz czytania książek)?
Uwielbiam podróżować, pisać. Czasem sobie pośpiewam, popieczę ;)

11. Jakiej książki nigdy więcej nie chciałabyś przeczytać?
"Hopeless" Collen Hoover! Wszyscy się tym zachwycają, a dla mnie to totalne dno! Nie ma nic gorszego!

Trzecią nominację otrzymałam od Natalii z Books world come in. Jeszcze raz jej dziękuję i już się biorę za odpowiedzi ;)

1. Jaki gatunek książek NIE lubisz?
Nie przepadam za si-fi i podróżniczymi.

2. Co ostatnio czytałeś/aś?
To tak, teraz czytam "Wołanie kukułki" J.K.Rowling i "Harry Potter and The Order of The Phoenix" tej samej autorki ;)

3. Masz jakieś zwierzę?
Tak! Mam psa rasy shih-tzu. Wabi się Lucky (George) i ma już ponad 5 lat ;)

4. Trzy hity książkowe tej wiosny?
To chyba "Czerwona Królowa", "Starter" i ... W sumie to sama nie wiem... Jakoś tak nic innego nie wpadło mi w oko ;)

5. Trzy najbardziej wyczekiwane premiery książkowe?
Czternasta część Felixa, Neta i Niki. Więcej nie mam, bo jak narazie moje ulubione serie są już skończone.

6. Trzy najbardziej wyczekiwane premiery filmowe?
"Kosogłos cz. 2", "Wierna" i "Hotel Transylwania 2" :D Lubię tę bajkę! A już w październiku kolejna część! :)

7. Twoje marzenia?
Wyjazd do USA, mały zaciszny domek z ogromną biblioteczką! <3 Czegóż więcej mi potrzeba? :)

8. Masz rodzeństwo?
Tak! Mam dwie starsze siostry! :)

9. Kim zamierzasz zostać w przyszłości?
Chciałabym być lekarzem, ale z moim wyborem klasy to może dyrektor ds. marketingu :P

10. Ulubione jedzenie?
Lubię odżywiać się niezdrowo! Uwielbiam pizzę, różnego rodzaju makarony, ale też arbuza, nektarynki i borówki amerykańskie.

11. Czy chcesz jechać na czyjś koncert?
Tak! Poluję na koncert LemOna w Szczecinie! :)

Lucy Lomar z Żeglując między snami nominowała mnie jako czwarta. Ślę do niej moje podziękowania i odpowiadam na zadane pytania :)

1. Jak to się stało, że zaczęłaś/eś czytać?
Książki w moim życiu były od zawsze, więc nie mam konkretnego wspomnienia. Na pewno mile wspominam lekturę "Dzieci z Bullerybyn" Astrid Lindgren.

2. Najczęściej wypowidane przez Ciebie zdanie?
Jejku! Naprawdę nie wiem, co wypowiadam najczęściej! 

3. W książce zaznaczasz sobie zakładkami, czy zapamiętujesz numer strony?
Mam kolekcję zakładek! Nie lubię zaginania rogów ani zapamiętywania stron. Zakładki są praktyczniejsze ;)

4. Jakie masz hobby?
Oprócz czytania, to tak jak wcześniej pisałam pisanie, podróżowanie, pieczenie, śpiewanie.

5. Jaki jest Twój ulubiony film?
Duzo! Między innymi "Mała wielka miłość", "Mamma Mia!" i "Listy do Julii".

6. Jakiej książki nigdy nie zapomnisz, ze względu na to, że była taka niesamowita?
Jeśli chodzi o książki z dzieciństwa, to nie zapomnę "Dzieci z Bullerbyn", a tak to chyba nie zapomnę "Love, Rosie" i " Niezgodnej". 

7. Opisz siebie w jednym zdaniu?
Specyficzna osoba, z poczuciem humoru, która uwielbia czytać. Takie trochę krótkie, ale nie lubię robić autocharakterystyki :P

8.Jakieś zabawne wspomnienie?
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jak moja koleżanka z klasy, Paulina, na obozie integracyjnym ugryzła Julię i od tego momentu ma ksywkę Aligator ;D

9. Czy Twoi znajomi podzielają Twoją pasję do czytania?
Tak! One też prowadzą blogi ( Fanny i Ania ) 

10. Jak wpadłaś/eś na pomysł powstania bloga?
Jakoś tak, poczułam potrzebę pisania recenzji. I tak jakos wyszło. Był to raczej głos serca ;)

11. Jaka jest Twoja ulubiona rzecz?
Uwielbiam mój stary telefon, który wiele już przeżył i mam nadzieję, że niedługo mnie opuści :p Mimo wszystko i tak go uwielbiam ;p

Ostatnią osobą, która mnie nominowała jest My life z bloga Poczytajmy coś. Dziękuję! <3

1. Jaka piosenka kojarzy ci się z twoją ulubioną książką ? 
Nie łączę muzyki, której słucham z książkami.

2. Twój ulubiony cytat z ostatnio przeczytanej książki to ? 

Czy wszyscy zaznaczają cytaty z książek? Ja tego nie robię, ale ostatnia książka mi się nie podobała ( niedługo bedzie recenzja) i nie było tam zbyt wielu słów, które mogłyby być dla kogoś sentencją życiową.

3. W jakim fikcyjnym świecie chciałbyś zamieszkać ? 

Wolałabym znaleźć się w Hogwarcie,a ten świat za bardzo nie różnił się od tego.

4. Jaka jest twoja ulubiona adaptacja książkowa i dlaczego właśnie ona ? 

Wydaje mi się, że Igrzyska Śmierci są najbardziej zbliżone do książki. Nie jest idealnie, bo zdecydowanie zmieniłabym aktorkę, która gra główną bohaterkę. Jennifer, moim zdaniem, gra trochę jak drewno. Jest zbyt sztywna. Za to bardzo podobają mi się wstawki z pokazaniem co robi Snow. 

5. Gdybyś miała szansę napisania książki jakiego gatunku by ona była ? 

Prawdopodobnie coś na pograniczu fantasy i romantycznej historii. Takie książki najfajniej mi się czyta, więc czemu by takiej nie napisać ;) A! A akcja na pewno byłaby w szkole z internatem :P

6. Ulubiona postać filmowa lub serialowa ? 

Nie oglądam zbyt wielu filmów czy seriali, więc nie mam swojej ulubionej postaci. Jest wiele zabawnych, ale nie wiem, czy są moimi ulubionymi ;)

7. Postać z jakiej książki uważasz za największego złoczyńcę ? 

Trudne pytanie, bo ja zazwyczaj lubię złe osoby :D Albo po prostu nie mam o nich zdania. Złoczyńca... Może... Jeanine z Niezgodnej, chociaż w sumie ją trochę lubiłam... Nie, nie wiem ;)

8. Jaka książka/film/serial wzbudzają w tobie największe emocje ?

Na pewno Harry Potter! To była jedna z niewielu książek, na których płakałam! W szczególności na śmierci Syriusza :'(

9. Czytasz książki napisane przez polskich autorów ?  

Tak czytam. Mam nawet dwójkę ulubionych : Rafała Kosika i Ewę Nowak. W przyszłości zamierzam sięgnąć po książki Katarzyny Michalak.

10. Jaka książka według ciebie powinna zostać lekturą szkolną ? 

Może któraś z pozycji Ewy Nowak? Większość z nich czegoś uczy, a dodatkowo jest napisanych łatwych językiem.

11. Co jest twoją największą pasją ? 

Oprócz czytania, uwielbiam podróżować i pisać oraz od czasu do czasu coś upiec ;)

Moje pytania:
1. Jaka jest najładniejsza książka w Twojej biblioteczce?
2. Dlaczego prowadzisz bloga?
3. Jakie są Twoje plany na przyszłość?
4. Gdzie widzisz swojego bloga za rok?
5. Jakie masz inne hobby poza czytaniem?
6. Jak wygląda Twoje idealne miejsce do czytania?
7. Jaka piosenka w ostatnim czasie ciągle chodzi Ci po głowie?
8. Miejsce, które odwiedziłaś i którego nie zapominsz, to?
9. Co wolisz: Igrzyska Śmierci czy Niezgodną?
10. Który bohater wywarł na Tobie ogromne wrażenie?
11. Za co lubisz pisać swojego bloga?

Nominuję:
Fanny z Buszującej wśród książek
Anię z Książkowych podróży
Kitsune z Pain is my lover
Weronikę z Książkowego świata Niki
Dianę z Punkt widzenia Diany
Arielkę z Diamentowych słów

Wiem, że nie ma 11 osób, ale naprawdę nie wiem kogo mogłabym jeszcze nominować, a nie odpowiadał ostatnio na nominację.

Do zobaczenia wkrótce!

~Victoria

10 komentarzy:

  1. Dzięki za nominację.
    ksiazkowepodroze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie muszę odpowiedzieć na 22 pytania, które mi jeszcze zostały z 66 :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację :) Książka, którą chciałabyś napisać działaby się w szkole z internatem? Hmm... Czy to Ci czegoś nie przypomina? :D
    Pozdrawiam!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja miałam cegłę zamiast poprzedniego telefonu! Wszyscy to potwierdzali! Raz nawet z całej siły uderzyłam nim o ścinę (takie nerwy xD ) i nic mu się nie stało! Na szczęście ściana też wyszła z tego w jednym kawałku :D
    haha, przepraszam,ale przypomniało mi się jak wspomniałaś o swojej ulubionej rzeczy :D
    Cieszę się ogromnie, że odpowiedziałaś na moje pytania :*

    Pozdrawiam!
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pierwszy raz na twoim blogu. Uratowałabyś Felixa, Neta i Nikę więc już cię obserwuję :D

    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej :)
    Może byłabyś chętna? :D

    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/2015/07/dobra-mam-za-duzo-pomysow.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Dżordżu na blogu się znalazł ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeej 8 odpowiedz w nominacji z ,,Żeglujac między snami" najbardziej mi się podoba *.*
    Na 7 z ostatniej dałabym Warnera (@.@)
    W sumie fajnie to tak zostać docenionym przez innych. Hehe ciekawe czy mnie to też kiedyś spotka...

    NAMMI

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję ci bardzo za nominację!
    Niestety raczej nie wezmę się za to, ale stokrotnie doceniam fakt, ze zwróciłaś na mnie uwagę podczas nominowania!

    dianabookgeek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger