#1 "Saga księżycowa. Cinder" - utwór z literatury science-fiction dla młodzieży :)

Witajcie!
Ten piękny,słoneczny dzień zamierzam zakończyć dodając na bloga moją pierwszą recenzję. Stres jest, ale nie traćmy czasu i zaczynajmy!
Szczerze, długo się zastanawiałam czy w ogóle przeczytać tę książkę. Wiele razy była w moich rękach, kiedy szukałam jakieś ciekawej lekturki w bibliotece, ale zawsze coś mnie zniechęcało albo po prostu wybierałam coś innego. W końcu natrafiłam na nią w Auchanie tylko za 5zł!!! To była tak niska cena, że nie zważając czy mi się spodoba czy też nie, musiałam ją kupić. To po prostu było silniejsze ode mnie. "Saga księżycowa. Cinder" przeleżała na mojej półce trzy miesiące i w czerwcu nadszedł czas na jej przeczytanie.

Marissa Meyer, autorka książki oraz całej serii, przenosi czytelnika w czasy przyszłości. Nadal istnieje nasz świat, ale po IV wojnie światowej wygląda nieco inaczej... Ziemię zamieszkują ludzie, czyli obywatele pierwszej klasy, cyborgi, które są połączeniem ludzi i robotów oraz androidy. Ostatnie są tylko do wykonywania swoich obowiązków. Dodatkowo istnieją ludzie zamieszkujący Księżyc. Nazywają się Lunarzy i są to najbardziej podłe osoby. Mogą wywierać wpływ na innych, aby zobaczyli oni iluzję. Jednak na świecie panuje straszliwa choroba, której nikt nie jest w stanie przeżyć...
Główną bohaterką jest dziewczyna-cyborg Cinder. Pracuje ona jako mechanik i ma ok. czternastu lat. Pewnego dnia do jej stoiska podchodzi książę Kai, mężczyzna, którego każda obywatelka Nowego Pekinu chciałaby za męża. Czego on oczekuje od dziewczyny? Jak potoczy się dalsza akcja? Tego dowiecie się ze stron książki Marissy Meyer.

Jeśli miałabym podsumować tę książkę to na pewno jej wielkim minusem jest brak wprowadzenia czytelnika w świat stworzony przez autorkę. Przez pierwsze pięć rozdziałów poznawałam rasy i trochę się przez to pogubiłam. W innych książkach, które czytałam pomimo występowania innego świata nie miałam takiego problemu. Jest to, jak dla mnie, duży minus. Miałam zamiar z niej zrezygnować, ale... Szybkość rozwinięcia akcji jest po prostu niesamowita! Tak naprawdę to od pierwszych stron dzieje się coś ważnego, dlatego nie chciałam przerywać czytania. Jeśli chodzi o język utworu to jest zrozumiały dla każdego,co również jest zaletą tej książki.

Moja ocena książki: 6/10

Uważam tak, ponieważ z jednej strony książka ta jest ciekawa, ale niestety, przewidywana. Dodatkowo nie porwała raczej mojego serca. Chociaż muszę przyznać, że zamierzam przeczytać kolejne części.

A wy co sądzicie o tej książce? Zamierzacie ją przeczytać? Jak oceniacie moją pierwszą recenzję?

Trzymajcie się!
~Victoria

PS. Wiem, że trochę krótko, ale dopiero się uczę i mam zamiar się rozwijać :)




30 komentarzy:

  1. jej jestem pierwsza :). Mnie osobiście recenzja bardzo się podoba. Tekst napisany jest bardzo przejrzyście i ze stosownym ograniczeniem się do konkretów. Najbardziej zachęciłaś mnie do tej książeczki ostatnim zdaniem recenzji, tym w którym pojawia się książę ^^. Myślę, że utworek znajdzie się w moich rękach w najbliższym czasie.
    Z niecierpliwością oczekuję kolejnej notki Nammi ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplementy :D Mam nadzieję, że nie zawiedziesz się samą książką oraz moimi kolejnymi recenzjami ;)

      Usuń
  2. I ty się martwiłaś, że Ci nie wyszła ta recenzja? Przecież ona jest świetna! Chociaż trochę krótka, to jest przejrzysta i zawiera wszystkie konkrety. Nie jestem pewna czy ją w przyszłości przeczytam, może kiedyś… A może w wakacje? Skoro akcja się szybko rozwija, to szybko ją przeczytam.
    Pozdrawiam serdecznie!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadal mam wrażenie, że mogłoby być lepiej, ale pierwsze koty za płoty :) Także najgorsze już za mną! :D

      Usuń
  3. Mnie podoba się Twoja recenzja (jestem amatorem pisania, ale czytania chyba nie). Fajnie piszesz i zobaczysz, że z czasem mocno się w to wkręcisz! Trzymam za Ciebie kciuki. Chyba miesiąc temu czytałam "Cinder" i miło spędziłam przy niej czas. Ale zgadzam się z Tobą, że w pierwszych rozdziałach można się troszkę pogubić. Ja gubiłam się trochę w opisach tych androidów (nie znam się na mechanice) :)
    Pozdrawiam!
    http://detektyw-ksiazkowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie znam się na mechanice! ;P Na początku jak pisali androidy myślałam, że chodzi o ten system operacyjny w telefonach :P Ogólnie za fizyką też nie przepadam... Ale pomimo tego książka jest całkiem całkiem :D

      Usuń
    2. Ja tak samo! Te opisy androidów to była dla mnie męczarnia :P Fizyka to zło :D w książce podobał mi się jeszcze wątek miłosny był taki delikatny :)

      Usuń
  4. Ogólnie rzecz biorąc, jak na pierwszą recenzję, wyszło Ci całkiem spoko ;) Ja w sumie też niedawno pisałam tą swoją pierwszą recenzję, ale od tego czasu trochę pozmieniałam całokształt moich recenzji. Tą książkę chciałam przeczytać od, chyba maja tego roku, bo koleżanka ją miała i strasznie zachwalała. Teraz tak czy siak chcę przeczytać tą książkę, ale nie sądziłam, że ona jest aż takim science-fiction :P
    Jeśli mogłabym Ci doradzić, ale to już nie do recenzji, ale do wyglądu bloga, to na Twoim miejscu zmieniłabym to tło. Te literki przeszkadzają trochę w czytaniu, a jak poszukasz jakiegoś fajnego tła z jasnymi i ciemnymi odcieniami niebieskiego, to Twój blog od razu się ożywi :)

    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Nie jestem pewna czy to dokładnie sci-fic, ale z tego co mi tłumaczono, co może być takim gatunkiem, to wydaje mi się, że to się również może zaliczyć ;) Fajnie, że zwróciłaś uwagę na moje tło ;) Zaraz czegoś poszukam i zmienię ;)

      Usuń
  5. Nieźle jak na pierwszą recenzję :) Ja mam z kolei taki problem, że napiszę kilka konkretnych do bólu zdań i koniec :) A co do książki, jeśli to takie science-fiction, to muszę przeczytać
    Pozdrawiam

    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, nie jestem do końca pewna, czy to na pewno sci-fic, ale z tego co tłumaczyli mi koledzy, to to powinno się zaliczyć ;)

      Usuń
    2. Nominowałam cię do scooby doo book tagu, stworzonego przeze mnie :) Byłoby mi miło gdybyś chciała zrobić go na swoim blogu :)

      Pozdrawiam

      http://withcoffeeandbooks.blogspot.com/2015/06/scooby-doo-book-tag.html

      Usuń
  6. A mnie ta książka nie przekonuje. Jakoś nie moje klimaty. Gratuluję pierwszej recenzji, ja tez miałam swoją kilka dni temu :)

    Pozdrawiam, Insane z przy-goracej-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku też myślałam, że nie moje klimaty, ale w końcu stwierdziłam, że warto spróbować i nie jestem zawiedziona ;)

      Usuń
  7. Na pewno nie ma u mnie w bibliotece. Mogę się nawet o to założyć! -,- Zauważyłabym ją na sto procent! Może być ciekawa, choć osobiście nie lubię książek z robotami i cyborgami, ale czemu nie? :)
    Pozdrawiam! ♥
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować! :) Ja wiele książek zaczynam i, jeśli mnie nie przekonają, to po prostu odstawiam na półkę. ;) Może jednak Ci się spodoba :)

      Usuń
    2. Też tak czasem robię :D No dobra, zachęciłaś mnie ;)

      Usuń
  8. Bardzo fajna recenzja, krótko i na temat :)
    Co do książki to nie wiem czy ją przeczytam, niby zapowiada się ciekawie ale jakoś to "nie wprowadzenie" do świata by mnie chyba zniechęciło.
    Pozdrawiam :)
    http://ksiazkowepodroze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja w swojej recenzji dałam taki a'la wstęp czyli ten podział. Z tym książkę pochłoniesz w oka mgnieniu! :)
      Pozdrowienia!

      Usuń
  9. Zazdroszczę, że upolowałaś ją tylko za 5 zł! Chciałabym trafić na takie okazje :D Muszę zabrać się za Cinder jeśli tylko gdzieś na nią trafię.
    Zapraszam do siebie,
    http://isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś tylko zobaczyła moje zaskoczenie! Obstawiałam, że będzie kosztowała ok. 20zł, skoro jest w Taniej Książce. Mam nadzieję, że szybko ją upolujesz i przeczytasz :)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  10. Za 5 zł ? Czy tylko ja nie mam szczęścia do tanich książek ? : )
    Świetna recenzja i na pewno muszę sięgnąć po tą pozycję : D

    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to czasem bywa :) Musisz uważniej szukać! :P

      Usuń
  11. Wow, ja zawsze trafiam na "okazjonalne" 20zł za książkę... Zazdroszczę :D
    Recenzja krótka ale treściwa, chętnie bym przeczytała tę książkę :)
    Pozdrawiam :)
    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Zaczynam się zastanawiać czy nie mam szczęścia do okazji, bo zawsze coś ciekawego wynajdę :P

      Usuń
  12. Jak trafi się tanio to biorę na ślepo, ale wielka szkoda, że nie wydali u nas trzeciego tomu.. :(

    Zapraszam na konkurs! http://wantescape.blogspot.com/2015/06/konkurs-skazani-alice-hill-20-tysiecy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę, nie wydali? :O Wydawało mi się, że w bibliotece widzę tonę części tej sagi. Pewnie to była powielona pierwsza część :P

      Usuń
  13. Bardzo fajna, krótka i spójna recenzja :)
    Za każdym razem kiedy chcę kupić tę książkę to jej w żadnym sklepie nie ma :(
    I wielkie WOW za te 5 zł!

    http://zaczytanekoty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Patrząc na to z tej perspektywy nie jest już z niej wcale zadowolona, ale ważne, że innym się podoba :)

      Usuń
  14. 5 złotych? Talich okazji to nie umiem wyłapać. Gratuluję :) blog świetny, uwielbiam Twoje recenzje, a ta jest genialna.
    Powodzenia z blogiem, ale chyba nie muszę teho pisać, bo radzisz sobie świetnie i masz mnóstwo czytelników w tak krótkim czasie, a o czymś to świadczy.
    Pozdrawiam :D

    www.cynka7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger