Colorful Book Tag

Witajcie!

Dzisiaj pojawiam się na blogu z tagiem. Tak, tak wiem, że znowu i wypadałoby napisać jakąś recenzję, ale skoro jestem na wakacjach, to tagi są najlepsze. Pisze się je łatwo, a zarazem przyjemnie :) Już nie przedłużam i zachęcam do czytania Colorful Book Tag, do którego wykonania nominowała mnie Gabrysia z Gabrysiek recenzuje.


Szary: książka, która może być uznana za ponadczasową.

Nie miałam z tym większych problemów, bo za książkę ponadczasową uważam "Harrego Pottera" J. K. Rowling. To właśnie ta powieść była jedną z pierwszych książek, które przeczytałam i w których się zakochałam. Dzieci mogą w łatwy sposób zrozumieć odróżnianie dobra od zła, a starsi podziwiają postawy bohaterów np. Lupina. Do dziś mam wielki sentyment do tej serii i lubię od czasu do czasu obejrzeć ponowie ekranizacje i przeczytać książki.

Czarny: książka, która wywołała u Ciebie silne emocje.

Nie jestem osobą zbyt wrażliwą, ale do łez doprowadziła mnie książka Nicholasa Sparksa "I wciąż ją kocham". Uczucie pomiędzy Johnem a Sophie jest po prostu przecudowne. Do tego autor skomponował niebanalne zakończenie, którego czytelnik raczej się nie spodziewa. Kocham też ekranizację tej powieści. W głównych rolach obsadzeni: Amanda Seyfied i Channing Tatum. Oboje zagrali perfekcyjnie. Po prostu cud, miód, maliny :3

Biały: książka, dla której jesteś neutralnie nastawiona.

Książka Hanri Magli pt. "Bezimienna" pasuje tutaj idealnie. Po opisie wymagałabym czegoś więcej, ale nie jestem za bardzo rozczarowana, gdyż nie liczyłam na cudeńko. Jest książka o adoptowanej dziewczynce, która przez przypadek trafia do antykwariatu i widzi książkę, której nikt inny nie widzi. Całkiem przeciętna historia z niezbyt rozbudowana fabułą, która doczekała się kontynuacji. Jestem pewna, że dalszych części nie przeczytam.

Niebieski: książka, która cię nie zawiodła, mimo różnych opinii na jej temat.

Wiele osób mówi, że nie może przebrnąć przez "Niezgodną" Veronici Roth. Ci, co polubili tę serię, często narzekają na "Wierną". Osobiście zakochałam się w całej serii. Jestem nią wręcz zachwycona! Bałam się trochę przeczytać trzecią część, ale dla mnie była przejrzysta i wszystko rozumiałam. Do tego jej zakończenie... Jestem normalnie wniebowzięta, jest takie cudowne! A do tego wiele ciekawych bohaterów... Cieszę się, że ją przeczytałam pomimo wielu negatywnych opinii.

Zielony: książka, która dała ci nadzieję.

Zazwyczaj książki nie dają mi nadziei, jeśli już to bohaterowie. I właśnie taką postacią, jest Kenji z "Dotyku Julii" Tahereh Mafi. Kolejny raz wspominam tego bohatera, ale on jest po prostu genialny. Były momenty, kiedy został strasznie skrzywdzony czy otarł się o śmierć, ale nigdy nie tracił swojej pogody ducha, radości. Za to go podziwiam i to właśnie taka postawa daje mi nadzieję.

Czerwony: książka, którą kochasz i nienawidzisz jednocześnie.

Podczas czytania takie uczucia miałam w stosunku do "Hopeless" C.Hoover, jednak moja ostateczna opinia jest negatywna. Powieść ta nie zrobiła na mnie większego wrażenia, mimo tego, że jest oryginalna, a jednak obecnie rzadko można trafić takiego unikata. I chociaż bardzo polubiłam Holdera to Sky przeraźliwie mnie irytowała.

Żółty: książka, z którą wiążesz najwięcej wspomnień.

Myślę, że "Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa"  kojarzą mi się bardzo pozytywnie. Jak miałam ok. 6 lat, to do kin wszedł film. Poszłam na niego razem z moją starszą siostrą i z początku byłyśmy pewne, że pomyliłyśmy sale. Do tego wiele czasu na podwórku i w szkole spędziłam bawiąc się w tę historię. Zawsze byłam Łucją i to chyba ją najmilej wspominam :)

Złoty: książka, która była prawdziwym bogactwem, jeśli chodzi o treść na jej kartach.

Wiele książek, które czytam są bardziej młodzieżówkami, a one do najmądrzejszych książek raczej się nie zaliczają. Jednak "Gwiazd naszych wina" autorstwa John'a Green'a. Głowni bohaterowie zmierzają się każdego dnia z trudną chorobą, ale mimo tego nie poddają się i starają się żyć jak najlepiej potrafią.

Teraz czas na nominacje :)


Zachęcam również wszystkich, którzy chcą do wykonania tego tagu :)

Miłego wypoczynku! :)


~Victoria

18 komentarzy:

  1. Tak samo odpowiedziałabym na kolor szary i niebieski :D Może na żółty także .... musiałabym się jednak dobrze zastanowić.
    Pozdrawiam :)
    ksiazkowepodroze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolor szary i zielony- tak, pod tym mogę się podpisać :D Odpowiedziałabym tak samo ^^ Kilku pozycji przez Ciebie wymienionych nie znam lub nie czytałam, ale bardzo podobają mi się odpowiedzi :D

    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogę podpisać się pod niebieskim i ewentualnie złotym. Ale Wierna mnie tak zaskoczyła pomimo tylu złych opinii

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy TAG, może go zrobię u siebie (dziękuję za wykonanie Summer Book TAGu :)). Jesteś bardzo oryginalna, bo lubisz trylogię pani Roth bardziej niż "Hopeless" :)

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie ciągnie mnie do Gwiazd naszych wina. Kupiłam sobie Papierowe miasta i zobaczymy czy mi się spodoba ^^

    Pozdrawiam, Lucy! :*
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/

    PS: Napisz do mnie, gdy wrócisz z wakacji. Może zaczniemy już coś tworzyć :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Miło, że wykonałaś tag <3 Moje odpowiedzi pewnie znasz, bo to w końcu ja cię nominowałam, dlatego nie będę ci się tu rozpisywać :D Ale ta :Bezimienna" mnie trochę zaintrygowała i może ją kiedyś przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe odpowiedzi! :) Zdecydowanie zgadzam się z szarym :) Harry Potter jest bardzo ponadczasowy <3 /Claudie

    Pozdrawiam!
    http://odkawywoleksiazke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolor szary to tak jak ja ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak sobie czytam te Twoje odpowiedzi. Całkiem trafne zresztą. Patrze na koniec i nominacja. Dziękuję :)

    melomol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za nominację! ;)) Zgadzam się z kolorem żółtym, bo moje dzieciństwo też wypełniały "Opowieści z Narnii" ;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki ''Opowieści z Narnii" zaczęłam przygodę z książkami. Dobrze wspominam te czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award -> http://reading-my-life.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-1-i-2.html :)

    OdpowiedzUsuń
  13. interesujący TAG :))

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne odpowiedzi. :)
    Pozdrawiam.

    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jej ten tag jest megaaaaa xd Twoje odpowiedzi bardzo mi się podobały i na część z nich odpowiedzialabym tak samo :)
    Pozdrawiam dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. nominowałam cię do przysłowiowego tagu wiecej informacji tutaj http://alotofpage.blogspot.com/2015/07/przysowiowy-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Nominowałam Cię do LBA, tutaj więcej: http://countrywithbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię ten TAG i zgadzam się z większością Twoich odpowiedzi XD

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger