Liebster Blog Award #2

Witajcie!

Nie chcę robić zbyt długiego wstępu, więc tylko powiem, że dzisiejszy post poświęcony jest Liebster Blog Award. Mam 5 nominacji, więc nie przedłużam i biorę się za odpowiadanie. 

Pierwsza nominacja jest od Yelle z Latające książki

 1. Jaka jest twoja ulubiona książka?
Mam wiele ulubionych książek, ale ostatnią, która na tą listę wstąpiła była "Ostatnia piosenka" Nicholasa Sparksa.

2. Jaki jest twój ulubiony cytat z książki?
"Pozbierać jest się dziesięć razy trudniej, niż rozsypać."
~Suzanne Collins "Kosogłos"

3. Na jakim filmie zawsze ryczysz? Jest taki?
Nie mam filmu, na którym bym cały czas płakała. Ale do płaczu skłonił mnie na pewno Harry Potter.

4. Co byś zmówiła do jedzenia na swojej pierwszej randce-kolacji?
Pewnie jakąś sałatkę, żeby mieć pewność, że się nie wybrudzę :P

5. Do jakiego kraju chciałabyś pojechać?
Na pierwszym miejscu są Stany Zjednoczone. A poza tym z chęcią odwiedziłam Kenię, Holandię, Finlandię...

6. Masz jakieś ulubione miejsce/miasto w Polsce, gdzie lubisz przebywać?
Chyba najbardziej ciągnie mnie do Krakowa i Warszawy. Duże miasta, ciągły ruch to jest coś co lubię! :)

7. Co cię skłoniło do pisania bloga?
To było tak nagle. Postanowiłam, że chciałabym dzielić się swoją pasją z innymi i poprosiłam o radę przyjaciółki, które stwierdziły, że to genialny pomysł :)

8. Jaki jest twój ulubiony smak lodów?
Od niedawna cały czas jem sorbet cytrynowy ( i jak na razie najlepszy był w Castellari :P ), a wcześniej byłam wielką fanką straciatelli :)

9. Podróż w czasie. Gdzie w przeszłości chciałabyś wylądować?
W sumie dobrze jest mi tu, gdzie jestem. Ale gdybym musiała wybierać to może lata 80 XXw. ?

10. Masz jakąś ulubioną postać literacką? Jak tak to jaką?
Kolejne pytanie z serii, gdzie odpowiedzi mogłoby być chyba z milion!! :D Ale jakoś tak tym razem pierwsza mi na myśl przyszła Luna Lovegood. 

11. Wierzysz w duchy?
Trudne pytanie, ale raczej nie.

Jako druga nominowała mnie Izabella z Is a reads books

1.Gdybyś musiała wybrać jedną książkę, którą czytałabyś do końca życia, jaka by to była?
Czy seria liczy się jako książka?? Jeśli tak, to z pewnością byłby to "Harry Potter". Czytam go co parę lat i nigdy mi się nie znudził. Nieważne jest to, że znam zakończenie, za każdym razem fascynuje.

2.Wolny czas wolisz spędzać przed filmami/serialami czy przed komputerem?
 Chyba przed komputerem, bo to wiąże się z możliwością pisania. Chociaż w sumie filmy oglądam przed komputerem :P

3.Książka z dzieciństwa do której masz sentyment ?
Chyba "Dzieci z Bullerbyn" Astrid Lindgren. Na początku na głos czytała mi to starsza siostra, i tak mi się to spodobało, że chciałam, aby czytała mi to na okrągło. A jak zaczęłam lepiej czytać, to kupiłam sobie swój własny egzemplarz :)

4.Twój ulubiony letni napój ?
Chyba lemoniada jest idealna na ciepłe dni :)

5.Twoja ulubiona lektura szkolna ?
Z klas 1-3 miło wspominam "Karolcię" Marii Kruger, z klas 4-6 "Akademię Pana Kleksa" Jana Brzechwy ( to była chyba pierwsza lektura w "starszych klasach" ). Natomiast z gimnazjum jest to "Poczwarka" Doroty Terakowskiej.

6.Ostatnio najczęściej słuchana piosenka ?
Enej- "Kamień z napisem love"

7.Którego bohatera książkowego chciałabyś mieć za swojego przyjaciela i dlaczego ?
Mogę wybrać tylko jednego??? :( No to chyba Dracon Malfoy, bo... W sumie to nie wiem czemu, ale tak mi jakoś pasuje :P

8.Wolisz oglądać nowe filmy, czy wracać do swoich ulubionych ?
Obie te formy lubię. Więc nie mogę wybrać.

9.Zabawne wspomnienie z dzieciństwa ?
Z dzieciństwa?? Jejku, nie wiem. Mam zbyt krótką pamięć :P

10.Ulubiony cytat ?
"Prawdziwa miłość oznacza,że zależy ci na szczęściu drugiego człowieka bardziej niż na własnym, bez względu na to, przed jak bolesnymi wyborami stajesz."
~Nicholas Sparks "I wciąż ją kocham"

11.Rzecz której nie znosisz ?
Nie znoszę marchewek, ale nie wiem, czy to się liczy :(

Trzecią nominację dostałam od Clevleen z Blog książkoholiczki

1.Wolałbyś/abyś przez całe życie skakać na jednej nodze czy chodzić na rękach?
Myślę, że skakać na jednej nodze, bo jakbym miała chodzić na rękach to za daleko bym nie doszła.

2.Wyobraź sobie, że klonowanie jest możliwe. Czy skorzystasz z tej możliwości? Dlaczego?
Nie, nie skorzystam. Nie da się kogoś idealnie sklonować, więc będzie nawet drobna różnica pomiędzy oryginałem a klonem.

3.Gdybyś mogła/mógł spędzić miesiąc życia w innej epoce historycznej (literackiej) jaka byłaby to epoka i kogo chciałabyś/ chciałbyś tam spotkać?
Moi ulubieni autorzy jeszcze żyją, ale jakbym musiała wybierać to starożytność, żeby zapoznać się bliżej z tymi ich mitami etc. Na pewno nie chciałabym spotkać gladiatora >.<

4. Wolisz być cała w różowo-czarne kropki czy paski? Dlaczego?
Kropki wydają się być bardziej interesujące :3

5. Możesz dostać się do wymarzonej szkoły/pracy pod warunkiem, że przestaniesz pisać bloga. Co robisz?
Chyba przestaję pisać. Potem bym tego żałowała. A zresztą zawsze można ogarnąć to tak, że "usuwam", a potem na nowo zakładam :P

6. Jakie masz pasje i talenty?
Lubię pisać, śpiewać, występować na scenie ;) Tak artystycznie :)

7. Jakie są twoje największe fobie? Próbujesz z nimi jakoś walczyć?
Aż fobii to ja nie mam. Czasem się tylko czegoś boję, ale żeby fobia, to nie.

8. Jesteś feministką?
Nie mieszam się w sprawy polityki itp.

9. Możesz sprawić, że jeden bohater książkowy zamieszkałby w naszym świecie. Kto to by był?
Caleb z "Niezgodnej". Moja nowa znakomitość i miłość! :D

10. Wolałbyś/abyś być sedesem w męskiej czy damskiej toalecie. Dlaczego?
Damskiej, bo jestem dziewczyną :P

11. Możesz zmienić historię świata. Co byś zmienił/a i jak by to wpłynęło na teraźniejszość?
Wolę nie mieszać sie w sprawy przeszłości, bo nie wiedziałabym jak potem wyglądałaby przyszłość.

Jako czwarta nominowała mnie Agata z Reading my life

1.Co skłoniło Cię do założenia bloga?
To był raczej mój pomysł, który został poparty przez przyjaciół.

2.Jaka książka kojarzy Ci się z dzieciństwem?
Niewątpliwie "Dzieci z Bullerbyn" i "Mikołajek".

3.Jaką książkę chętnie przeczytałabyś ponownie?
"Niezgodną", którą akurat uwielbiam, i której nie mam w mojej biblioteczce :(

4.Masz możliwość otrzymania książki z dedykacją dla Ciebie. Jaka byłaby to książka?
Ale dedykacja od autora? :D To może być każda! xD 

5.Jaka była pierwsza książka przeczytana przez Ciebie?
"Mikołajek"?

6.Masz możliwość napisania książki z wybranym autorem. Kto byś wybrała?
Wybieram Ewę Nowak, bo uwielbiam jej książki i myślę, że razem mogłybyśmy stworzyć coś fajnego :)

7.Jaki jest Twój ulubiony książkowy cytat?
"Książki muszą być ciężkie, bo w nich jest cały świat."
~Cornelia Funke "Atramentowe serce"

8.Biblioteka czy księgarnia?
Lubię i jedno i drugie. Chociaż w bibliotekach denerwuje mnie to, że wiele osób nie szanuje książek, które wypożyczyło :(

9.Jaka jest Twoja ulubiona ekranizacja?
Myślę, że najlepiej zekranizowane zostały "Igrzyska śmierci".

10.Wolałabyś pracować w bibliotece czy w księgarni? Dlaczego?
W bibliotece, bo biblioteka to magiczne miejsce. Miałabym tam znajomych, którzy by odwiedzali to miejsce. Natomiast w większości księgarnie to "masówki". Dużo ludzi, klienci, liczy sie zysk. Nic ciekawego :(

11.Jaki 3 książki zabrałabyś na bezludną wyspę?
Serie :D "Niezgodna", "Harry Potter" i "Felix, Net i Nika" i jak nikt nie widzi to "Seria miętowa" upchnięta :P

Jako piąta nominowała mnie Ada z Między stronami

1. Jakiego rodzaju książki lubisz czytać?
Lubię wiele gatunków, ale w szczególności powieści romantyczne z elementami fantasy.

2. Co Cię zainspirowało do pisania bloga? 
Jak już pisałam, nagle poczułam ochotę prowadzenia bloga i tak oto tutaj jestem :)

3. Gdybyś miała/miał pieska/suczkę, to jakim imieniem z książki  nazwałabyś/nazwałbyś ją/go?
Pierw musiałabym go zobaczyć, bo do wilczura nie pasuje imię np. Teodora :P Ale jeśli mam strzelić w ciemnoto niech będzie... Caban.

4, Jaka jest Twoja ulubiona pora czytania? 
Zazwyczaj czytam wieczorami. Ale jakoś wybitnie ulubionej pory to ja nie mam :P

5. Jakie jest Twoje ulubione miejsce do czytania? 
Fotel przy oknie, a na regale stoi sobie herbata z cytryną :)

6. Jakie masz zainteresowania/hobby, ale bez czytania książek?
Pisanie, aktorstwo, śpiew...

7. Wolisz McDonalda czy KFC?
Kentucky Fried Chicken rządzi! :D

8. Ile książek potrafisz przeczytać w ciągu miesiąca?
Zazwyczaj czytam ok. 5

9. Jakie zagraniczne państwo chciałabyś/chciałbyś odwiedzić?
USA, Kenia, Finlandia, Holandia...

10. Samochód jakiej marki chciałabyś/chciałbyś mieć?
Range Rover >.<


11. Twój ulubiony cytat z książki?
"Czy jest coś piękniejszego na świecie od liter? To czarodziejskie znaki, głosy umarłych, cegiełki budujące cudowne światy, lepsze od naszego świata, pocieszyciele, towarzysze w chwilach samotności. Strażnicy tajemnic, głosiciele prawdy..."
~Cornelia Funke "Atramentowe serce"

Szósta, i ostatnia, nominacja na dziś jest od Maniaczki z Country with books.

1. Wolisz przebywać samotnie czy w grupie?
Obie formy mają sporo plusów i minusów. Jednak mimo wszystko wygrywa samotność.

2. Polskie morze czy polskie góry?
Góry! Nie lubię leżeć plackiem na plaży i nic nie robić. Wolę wspinać się, maszerować...

3. Dlaczego lubisz czytać książki?
Bo to pozwala mi na poznanie innych osób, jest ciekawą formą relaxu, mogę z książką przenieść się w każde miejsce na ziemi i nie tylko ;)

4. Co najbardziej cenisz w książkach?
Dobrze, jak są oryginalne. Ciekawi bohaterowie, a do tego niezbyt długie opisy. 

5. Romans, akcja czy romans z akcją w tle?
Romans z akacją w tle :D Sam romans byłby nudny, a sama akcja... Zawsze mi czegoś brakuje w takich książkach np. w "Tunelach" jest lekki romans i od razu lepiej się czyta :)

6. Uczysz się systematycznie czy wtedy kiedy jest czas?
Zazwyczaj uczę się tylko na kartkówki i sprawdziany. 

7. Jesteś typem, który ma kilkadziesiąt przyjaciół czy jednego, ale zaufanego?
Chyba jednego, zaufanego. Wolę kilku bliskich przyjaciół niż setkę fałszywych.

8. Piszesz recenzje w głowie czy od razu na kartce?
Zazwyczaj od razu na kartce, ale czasami chodzę z pewnymi punktami, które chcę umieścić w recenzji. 

9. Jaki jest Twój ulubiony film? Dlaczego własnie ten?
Jedynym filmem, który bardzo lubię, a który nie jest ekranizacją książki jest "Listy do Julii". Jest to lekka, miła komedia romantyczna. Momentami wzrusza. Do tego w głównej roli pojawia się Amanda Seyfried. 

10. Wolisz odpoczywać w ruchu czy leżąc, releaksując się itp.?
Odpoczywam robiąc to, co lubię, czyli pisząc albo czytając.

11. Czy bierzesz pomysły na bloga (wygląd, tematyka posta) od innych blogerów?
Staram się nie, ale jak coś mam zapożyczonego od kogoś to zapewne nie byłam świadoma, że jego bloga też to ma.

Koniec nominacji! Teraz czas na moje pytania, dla osób, które ja zanominuję :)

Pytania:
1. Jakie jest Twoje ulubione święto i dlaczego właśnie ono?
2. Najdziwniejsza rzecz w twoim pokoju to...?
3. Opisz w dwóch zdaniach swojego najlepszego przyjaciela :)
4. Wolisz robić selfie czy mieć zwykłe zdjęcia?
5. Czy masz jakąś rzecz, która przynosi Ci szczęście?
6. Na jakim portalu społecznościowym spędzasz najwięcej czasu?
7. Jaka jest twoja ulubiona bohaterka z "Niezgodnej"?
8. Wolisz Snickersy czy Twixy?
9. Czy masz jakieś zwierzę, jakie?
10. Jakie masz plany na resztę wakacji?
11. Wolisz pizzę czy kebab?

Kogo nominuję?
ksiazkowepodroze.blogspot.com

Wiem, że nie ma 11 osób, ale tak mi pasuje :) Do zobaczenia!
~Victoria

25 komentarzy:

  1. Dziekuje za nominacje :* Odpowiem na pewno

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki wielkie za nominację :)) Odpowiemy jak znajdziemy chwilkę :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak kilka lat temu chciałam mieć psa to tez chciałam go nazwać Caban. Felix, Net i Nika ponad wszystko

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uwielbiam "Ostatnią Piosenkę"! Co dziwne, pozostałej twórczości Sparksa nie trawię...

    Nowa recenzja u mnie - zapraszam! ;)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Listy do Julii, jakbym nie mogła kochać filmu, który w nazwie ma moje imię :D
    Pozdrawiam i Zapraszam na nowy post, Maniaczka
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Listy do Julii, jakbym nie mogła kochać filmu, który w nazwie ma moje imię :D
    Pozdrawiam i Zapraszam na nowy post, Maniaczka
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Duuuużo pytań! Ja również uwielbiam "Ostatnią piosenkę", a"Listy do Julii" to taki piękny film.

    I zapraszam do siebie - dianabookgeek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Spora część Twoich odpowiedzi pokrywa się z moimi np. Samotność i góry zamiast morza. Ehh...ta samotność Cisza i spokój w górach to jest to! Żadnego ścisku, placzacych dzieci w majtkach... Co do ekranizacji, jak dla mnie wygrywa Harry Potter. Weź pod uwagę lata w których był nagrywany i efekty które są na miarę Dzisiejszej techniki. Mindblowing Masterpiece.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nad tym też się zastanawiałam, ale stworzenie filmowego parringu Nuna, którego w książce nie było. Do tego usunięte ważne momenty. Ale prawda jest taka, że częściej będę oglądać Harrego niezależnie od tych kilku wad ;)

      Usuń
  9. Dziękuję za nomimację :)
    Kentucky Fried Chicken górą 👍
    Pozdrawiam :)
    ksiazkowepodroze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też wolę góry od morza :) "Felix, Net i Nika"...jak ja ich kocham :D Jedna z moich ulubionych serii <3 /Claudie

    Pozdrawiam :)
    http://odkawywoleksiazke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję tylu nominacji! Wspominałaś coś o "Tunelach".. Chodzi ci o "Tunele" Rodericka Gordona? Jeśli tak, to pamiętam, że czytałam już dawno tę książkę, ale była świetna i za jakiś czas chyba będę musiała ją sobie przypomnieć.
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! To je miałam na myśli :) Ja przeczytałam tylko cztery części, jeszcze dwie przed mną ;)

      Usuń
  12. kocham twórczość Sparksa mam nadzieję że uda mi się przeczytać wszystkie jego książki a Ostatnia piosenka to cuuud <3
    http://alotofpage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za nominację :)
    Widzę, że w kilku Twoich pytaniach odpowiedziałabym tak samo :)

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej, co do pierwszej randki - Twój chłopak zamawia cały półmisek jedzenia, a Ty tylko sałatkę. Nie uważasz, że to wyglądałoby dziwnie? :D I jeszcze biedak, by się źle poczuł, bo nie po to on stawia, byś wzięła... nic XD A psy z nazwami z książek mam u siebie :D Jedna to Pollyana - nie ja ją nazwałam, ale ksiązkowe imię jest. A druga to Khaleesi - bo mi ładnie brzmi słowo :D No i skracam do "Sisi".
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym nie pomyślałam :P Pewnie bym jeszcze coś wzięła, ale tak na poczekaniu to trudno jest cokolwiek wymyślić. Ja mam psa, który ma na imię Lucky, bo podobało się tak rodzinie. ;)

      Usuń
  15. Też uwielbiam ten komentarz z Kosogłosa :)
    Ciekawy wybór przyjaciela z tym Malfoyem !

    Co do "Czarnoksiężnika z Archipelagu" to właśnie zaczęłam i utknęłam kilka miesięcy temu. Chcę przeczytać, bo to klasyka, ale jakoś się nie wciągnęłam :p
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam, że to jest klasyka! :o Liczę, że podołasz :)

      Usuń
  16. Wow, ile nominacji ;) USA to naprawdę fajny kraj, ludzie tam są nieporównywalnie milsi od naszych rodaków! Przy każdym pobycie tam uwielbiam ich coraz bardziej :P
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nominowałyśmy cię do Liebster Blog Award. Szczegóły u nas na blogu http://odkawywoleksiazke.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award-1-2.html
    / Pozdrawiamy Claudie i Juliet :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Ciekawe odpowiedzi!
      Zapraszam do mnie!
      Ja zostaję u cb;)


      http://najlepszeharlequinyiksiazki.blogspot.com/

      Usuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger