Summer Reader Book Tag


Witajcie! :)

Są wakacje, więc warto byłoby zrobić ten oryginalny tag. Summer Reader Book Tag. :) Zostałam do niego nominowana przez Kylie Raven z Zakurzonych Stronic, za co bardzo jej dziękuję. Jeszcze tak odbiegając od tematu, co tam u Was? Ja właśnie jestem na kolonii na Mazurach i wypoczywam :) Nie przedłużając, zapraszam do dalszego czytania :)

1. Lemoniada: książka która gorzko, żałośnie się zaczęła, ale potem stała się lepsza.








Trudne pytanie... Przez pierwsza chwilę miałam totalną pustkę w głowie, ale w końcu zdecydowałam się na "Szeptem" Becci Fitzpatrick. Na samym początku jest dosyć nudne, nic się nie dzieje, dopiero w połowie zaczyna się rozkręcać. Nie przepadam za tą serią, ale chyba pierwsza część była najlepsza.

2. Złote słońce: książka, która wywołała u Ciebie niezrównany uśmiech.
Była wiele takich książek, ale zdecydowałam się na wspomnienie z dzieciństwa. Wybieram "Mikołajka" Rene Goscinnego, przy którym zawsze się śmiałam. Mogłam go czytać kilkakrotnie i zawsze wywoływał na mojej twarzy uśmiech. Mam do tej książki wielki sentyment i jestem pewna, że będę czytać to mojemu chrześniakowi :)

3. Egzotyczne kwiaty: książka, której akcja rozgrywa się w innych krajach.
Myślę, że idealnie pasuje tutaj książka "Czerwone jak krew" Salli Simukki. Nie czytam zbyt wiele książek, których akcja rozgrywa się w skandynawskich krajach, a już w szczególności w małym finlandzkim miasteczku. Jest to trochę nietypowe miejsce, niekoniecznie egzotyczne, ale na pewno inne.

4. Cień drzewa: książka, w której tajemniczy, mroczny bohater zostaje przedstawiony jako pierwszy.
Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to postać Warnera z "Dotyku Julii" Tahereh Mafi. Na pewno nie był przedstawiony jako pierwszy, ale to chyba jedyna książka, którą czytałam, w której zły bohater pojawia się na początku. Wiem, że to nie za bardzo pasuje, ale mówi się trudno i czyta się dalej :)

5. Plażowy piasek: książka, która była ciężka w czytaniu, a jej akcja ledwo rozwinięta.
Tutaj przywołam jedną z moich lektur. Wydaje mi się, że do tej kategorii idealnie pasuje "Cesarz" R. Kapuścińskiego. Miałam problemy z przeczytaniem tej książki, w której brakowało jakichkolwiek dialogów i przez znaczną część opisana była tylko historia życia Hajle Selasje. Ale dałam radę i wytrwałam do końca! :D

6. Zielona trawka: bohater, który był pełen życia, że aż się uśmiechałaś.
Na jednym z blogów spotkałam się już z taką odpowiedzią, ale Kenji z "Dotyku Julii" Tahereh Mafi jest po prostu świetny! Mam wielu przyjaciół, którzy tak uważają. Cała seria niezbyt mi się podobała, ale sięgałam po kolejne części, ze względu na tego bohatera, który był promyczkiem słońca w tej powieści :)

7.Arbuz: książka, która miała jakiś soczysty sekret.

Hmm... Soczysty sekret?? Pasuje mi tutaj seria "Pretty Little Liars"Sary Shepard. Na samym końcu pewnie dowiemy się, kim jest tajemnicza "A". Na razie przeczytałam tylko dwie części, a ich ilość trochę mnie zniechęca, jednak pewnie kiedyś to zrobię, aby dowiedzieć sie kim jest "A".

8. Kapelusz na słońce: książka osadzona w ogromnym wszechświecie.
"Tunele" Roderica Gordona jak najbardziej pasują do tej kategorii. Ten cały świat, który ciągnął się pod powierzchnią ziemi, był niewyobrażalny. Można było poznać specyficzne istoty, które z jednej strony są całkiem słodkie. Koloniści, Styksowie, Koprolici... Oj, tak! Tutaj świat był całkiem dobrze rozbudowany :)

9. BBQ: książka, której bohater był opisany jako przystojniak.

Czy tylko mi pasuje tutaj Jace ( "Dary Anioła" Cassandry Clare ), którego blond włosy wcale nie są farbowane :D Był przystojny, a do tego ironiczny. Cóż, jednym słowem ideał :D 

10. Summer fun: Kogo nominuję?
Nie bedę nominowała zbyt dużej ilosci osób. Tym bardziej, że jestem teraz na wyjeździe i nie mam możliwości powiadomienia danej osoby poprzez komentarz. Także mam nadzieję, że zauważycie, kogo nominowałam :)

* Fanny z Buszującej wśród książek
* Lucy z Żeglując między snami
* Clevleen z Blogu książkoholiczki

Zachęcam do wykonania każdego, kto ma na to ochotę! Można się przy tym świetnie pobawić!

Do następnego wpisu!

~Victoria

10 komentarzy:

  1. Heh wszędzie ten Jace :) Tunele musze wreszcie dokończyć, a Mikolajek to milość mojego dzieciństwa :)

    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy tag! :)

    http://reading-my-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Interesujący tag.
    Wybrałaś ciekawe książki ;)

    melomol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszyscy się Warnerem ekscytują, a ja nie mogę dopaść drugiego tomu! Ehh, nidgdzie w Empiku go nie ma :( Ciekawy tag, będę zaglądała częściej XD
    www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Haha. O tak Mikołajek to książka, która zawsze wywoływała uśmiech na mojej twarzy. Nawet teraz lubię do niego wracać :)
    Bardzo dziękuję za nominację :)

    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też mam nominację i w końcu muszę ją zrobić, bo leży już dosyć długo nietknięta ;)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny tag :) Warner i zły charakter? :D Na początku z pewnością ale później tylko się nad nim rozpływałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepraszam,ale dopiero teraz zauważyłam,że mnie nominowałaś :D Jakoś zapominałam tutaj wstąpić :D
    Zrobię już niedługo ;)

    Pozdrawiam, Lucy ;*
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej!
    Nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Mam nadzieję, że będziesz chciała odpowiedzieć na moje pytania ;)
    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-awar-2-i-3.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Mikołajek i Mateuszek to najlepsze serie z dzieciństwa :) Omijając Potter'a ;)
    Na pewno spodoba się siostrzeńcowi ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger