#10 "PS Kocham Cię" - wspaniała historia o rozłące

" - Podobno czas leczy rany - uśmiechnął się.
  - Podobno - przyznała ponuro - I jeszcze litry herbaty."

Witajcie!

I chociaż jest weekend, a ja zazwyczaj w weekendy pojawiam się z luźniejszymi postami, na dziś mam zaplanowaną recenzję przecudownej książki Ceceli Ahern "PS Kocham Cię". Zapraszam do czytania! :)


Holly Kennedy, główna bohaterka powieści jest trzydziestoletnią kobietą, która niedawno co straciła swojego męża, a zarazem najlepszego przyjaciela, Gerrego. I chociaż od jego śmierci minął miesiąc, kobieta nie jest w stanie się z tym pogodzić. Pewnego razu dowiaduje się, że w domu jej rodziców jest tajemnicza koperta z napisem "Lista". Tylko Holly i jej najlepsi przyjaciele wiedzą, że umówili się, że gdy któreś z nich umrze, pozostawi temu drugiemu listę z rzeczami do zrobienia. Jak pozostawione koperty z zadaniami wpłyną na główną bohaterkę?

Dla mnie ta książka jest wyjątkowa! Przeczytałam ją w kilka dni, ale bardzo ją przeżyłam. Jest idealna w każdym stopniu. Czytelnik poznaje historię kobiety, która w bardzo młodym wieku owdowiała. Jest przez to bardzo zagubiona w swoim życiu. Nie wie, jak ma się zachowywać. Czy miesiąc to wystarczający czas do tego, aby zacząć gdzieś wychodzić? Kiedy jej żałoba się tak naprawdę skończy? Jest ona bardzo zagubiona, przez co jej historia wydaje się bardzo prawdziwa, a odbiorca nie ma problemów z utożsamieniem się z bohaterką.

Prócz samej fabuły, która jest stworzona fenomenalnie. Trzeba też pochwalić kreacje bohaterów. Prawie każdy, kto pojawił się w tej książce został tak opisany, aby czytelnik mógł go w większym ( lub czasem mniejszym :P) stopniu poznać, co dla mnie jest ogromnym plusem. Wielu  z tych drugoplanowych bohaterów też miało swoje problemy, które nie zostały pominięte, czy przytłoczone przez smutek po utracie męża Holly.

Kolejną zaletą były dosyć krótkie rozdziały i wspaniały, lekki język, który trafia do każdego odbiorcy niezależnie od wieku. To wszystko tak ułatwiało czytanie, że nim się obejrzałam, a już skończyłam tę powieść. Która skończyła się w taki sposób, aby każdy mógł sobie dalej ułożyć swoją historię, co również bardzo mi się spodobało. Dlatego też nie mogłam tej książce wstawić niższej oceny niż...

Moja ocena książki: 10/10

Już teraz dziękuję za każdy komentarz i nalegam na przeczytanie tej książki. Wiem, że powstała również ekranizacja, której jeszcze nie zdążyłam obejrzeć, ale z tego co wiem, kilka wątków zostało pozmienianych, więc zachęcam Was jeszcze raz do tej lektury!!

Do zobaczenia!
~Victoria

"Kochanie, niczyje życie nie składa się tylko z pięknych chwil. A gdyby tak było, przestałyby być takie piękne, boby spowszedniały."

47 komentarzy:

  1. Książka jest wspaniała!!! Też czytałam ale w języku angielskim. Ekranizację Ci polecam, mimo że ma się nijak do książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest w moich planach, ale jak na razie skupiam się na blogu :)

      Usuń
  2. Bardzo chcę przeczytać tą książkę! :D A Ty mnie jeszcze bardziej do tego zachęciłaś. :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze? Dopiero dzisiaj się dowiedziałam, że to na podstawie książki. A być może przypomniałam...? Nie jestem pewna. Bardzo mnie zachęciłaś do tej książki, mimo że nie przepadam za tym rodzajem lektur. Świetna recenzja, zresztą jak każda.
    Czekam na kolejne posty i pozdrawiam!

    www.cynka7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Naprawdę polecam tę książkę z całego serca :)

      Usuń
  4. Czytałam chyba z pięć lat temu i kompletnie już o niej zapomniałam, ale miło ją wspominam :) Wyjątkowa historia.

    Insane z http://przy-goracej-herbacie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam, ale słyszałam różne opinie. Twoja jest bardzo pozytywna, i bardzo mnie zachęciłaś!

    http://secondlife-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam już okazję spotkać się z twórczością tej autorki, czytając "Love, Rosie". Ten tytuł również kojarzę, ponieważ oglądałam ekranizację, która bardzo mi się podobała, więc teraz nie pozostaje mi nic innego, jak przeczytać książkę ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też rozpoczęłam moją przygodę z tą autorką od "Love, Rosie" i jak na razie się nie zawiodłam :)

      Usuń
  7. Książka wędruje do mojej listy książek, które muszę przeczytać!!
    I choć uwielbiam tą autorkę za Love, Rosie, to Twoja recenzja jeszcze bardziej mnie zachęcila do kontynuacji przygód z powieściami tej pani :D
    dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Love, Rosie" to pozycja tej autorki, którą również przeczytałam na samym początku. Nie żałuję, a wręcz jestem zachwycona, że sięgam po jej kolejne książki :)

      Usuń
  8. Dzięki Twojej pozytywnej ocenie, książkę muszę przeczytać.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zakochałam się w twórczości Ceceli Ahern po "Love, Rosie", a o "PS: Kocham Cię" tylko słyszałam. Moja mama jest fanką filmu.
    Z chęcią sięgnę po tę książkę, tak bardzo mnie zachęciłaś! Zawsze było: może kiedyś... Jakoś mi się nie spieszyło. A teraz... mogłabym zacząć czytać od zaraz!

    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przybij piątkę! Ja też ją pokochałam po "Love, Rosie". "PS Kocham Cię" to trzeci tytuł, po jaki sięgnęłam i nie żałuję :)

      Usuń
  10. Ej, nawet nie wiedziałam, że autorka napisała taką ksiązkę :O Wow, ale odkrycie! No ale teraz dopiszę ją do listy i przeczytam, jak znajdzie się okazja :)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był debiut Ceceli, więc mogłaś nie wiedzieć. Tym bardziej, że teraz jest szał na inne jej dzieła ;)

      Usuń
  11. Moa koleżanka to uwielbia. Oglądałam z nią film, ale prawie usnęłam xD

    OdpowiedzUsuń
  12. O tej autorce słyszałam jedną rzecz - mianowicie albo tworzy fenomenalne cudo, albo totalny gniot. Najwyraźniej PS kocham cię należy do tego pierwszego, ale jeszcze nie miałam okazji się zapoznać z tą książką.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :O Pierwszy raz spotkałam się z taką opinią, że albo cudo albo gniot :O "PS Kocham Cię" to trzecia książka jej autorstwa, po którą sięgnęłam i jak na razie, jestem zadowolona z każdej.

      Usuń
  13. Hmmm, wiem, że to debiut autorki i wiem, że udany. Niektórzy (tak jak Ty ^^) mówią, że na prawdę dobry. Nie zostaje mi nic innego jak przeczytać :D

    Pozdrawiam, Lucy z Górki Ksionszków

    OdpowiedzUsuń
  14. A jej jeszcze nie czytałam. Ale szczerze mówiąc to mnie nie ciągnie do niej. Jest to pozycja, którą chcę przeczytać ze względu na wiele pozytywnych opinii, bo książka nie w moich klimatach, ale czasem książki z tego gatunku mogą być świetne.

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja lubię takie klimaty, więc jestem bardzo pozytywnie nastawiona do reszty jej twórczości. Mam nadzieję, że Tobie również się spodoba :)

      Usuń
  15. Witam, jej ale wychwalasz książkę. Aż tak fenomenalna. Może i mi się spodoba. Jestem teraz w nastroju do przeczytania coś romantycznego :) Więc czemu nie.
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest piękne! <3 Myślę, że Tobie może się spodobać :)

      Usuń
  16. A mnie odrzuciła już po pierwszych stornach... Love, rosie pani Ahern było lepsze :/

    bookocholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ja miałam większy problem z zagłębieniem się w "Love, Rosie". Przez to, że były pisane jako maile.

      Usuń
  17. Widzę, że książka Cię oczarowała, no cóż... ja jeszcze nie czytałam, choć zastanowię się nad nadrobieniem tego. Film mam jednak za sobą i był super ^^
    be-here-now-and-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, to skoro polecasz film to muszę go obejrzeć :)

      Usuń
  18. Mam na półce inną książkę tej autorki (nie, nie jest to ''Love, Rosie'') i jeśli ona mi się spodoba to z pewnością sięgnę po inne jej dzieła, a już na sto procent po ''Ps: Kocham Cię'' :)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam jeszcze "Love, Rosie" i "Zakochać się". Ta pozycja była trzecia tej autorki, po którą sięgnęłam i trzecia, którą uwielbiam :P

      Usuń
  19. Ale się u Ciebie pozmieniało! Bardzo podoba mi się wygląd Twojego bloga :) Co do książki to podzielam Twoje zdanie. Uwielbiam tę książkę. Przy niej się śmiałam i płakałam :)
    ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo! Dziękuję :)
      Muszę się zgodzić z tym, że przy niej można płakać i śmiać. Jest naprawdę piękna! :)

      Usuń
  20. Koniecznie muszę przeczytać jako, że Na krańcu tęczy bardzo mi się podobało <3
    Pozdrawiam serdecznie :*
    my-life-in-bookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak podobała Ci się ta książka to "PS Kocham Cię" też Ci się spodoba :)

      Usuń
  21. To świetnie czytać taką recenzję tej książki - właśnie wczoraj kupiłam ją mamie na urodziny. Gatunkowo nie są to moje klimaty, ale sama może też ją przeczytam ;)
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha. Mam nadzieję, że spodoba się Twojej mamie :D

      Usuń
  22. Mam zamiar przeczytać książkę tej autorki "love, Rosie", ale ta również wydaję się bardzo ciekawa.. Fajna recenzja, mogłabyś też dorzucać jakieś zdjęcia np. okładki, milej by się to wtedy czytało. Pozdrawiam :)

    http://recenzjelaury.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może sie Tobie nie wyświetliło zdjęcie, ale ja do każdej mojej recenzji daję zdjęcia okładek. Czasem coę się dzieje z bloggerem. Jeśli mam być szczera, to bardziej podoba mi sie to niż "Love, Rosie"

      Usuń
  23. Zgadzam się z tobą całkowicie! Ta książka jest cudowna, uwielbiam ją :D Ponad to, byłam zszokowana zakończeniem książki, zupełnie inaczej sobie je wyobrażałam :) Pozdrawiam! /Claudie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak końcówka zaskakuje. Każdy myśli, że ona bezie z tym Danielem - przyjacielem, a tutaj taka całkowita zmiana :)

      Usuń
  24. Cześć, dziękuje za odwiedziny na moim blogu i komentarz odnośnie Zakochać się . Pójdę za Twoją radą i sięgnę po PS Kocham Cię , bo niezwykle podoba mnie się ogrom ciepła jaki autorka przekazuje swoim czytelnikom ) Maja miedzy-kartkami.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger