#11 "Dziedzictwo" - co nowego słychać w Cimmerii

"Wydaje mi się, że nieraz myślenie szkodzi. Czasem musisz posłuchać swego serca i zaufać instynktom."

Witajcie!

Dzisiaj chciałabym wyrazić moją opinię na temat książki C. J. Daughtery pt. "Dziedzictwo". Wiem, że nie ma na blogu recenzji pierwszej części, ale czytałam ja rok temu i nie pamiętam wszystkich szczegółów, więc dziś trochę o niej wspomnę, ale głównie skupię się na drugiej części :)

"Wybrani", bo taki tytuł nosi pierwsza część serii Nocnej Szkoły, to opowieść, której główną bohaterką jest Allie. Dziewczyna zostaje przeniesiona do Cimmerii za swoje złe zachowanie. Poznaje tam Sylviana i Cartera. Oboje tych chłopaków jej się podoba. Czyli czas na kolejny trójkąt w książce :P Jednak cała fabuła skupia się na mrocznych wydarzeniach, które zaczynają się dziać od przyjazdu Allie. 

W drugiej części "Dziedzictwie". Dostajemy kilka odpowiedzi na niedokończone wątki z pierwszej. Główna bohaterka zaczyna mieć problemy, którego chłopaka powinna wybrać i przez to ta książka jest gorsza od pierwszej. Po prostu za dużo jest tutaj jej przemyśleń miłosnych, a za mało zwartej akcji. Dziewczyna w końcu dołącza do Nocnej Szkoły. Tajemnej organizacji, do której należeć mogą tylko nieliczni. I nagle pojawia się szpieg, który działa w szkole. Kto nim jest??

Jeśli chodzi o Sylviana i Cartera. To niezależnie od opinii innych. Jestem #TeamCarter. Nie lubię Sylvaina, Francuza. Po prostu od pierwszej chwili w "Wybranych", gdy tylko go poznałam od razu nie wzbudził mojej sympatii. Za to Carter to typ chłopaka - istne cudo! *.* Typ marzeń każdej dziewczyny :D 

Jedno jest pewne, że na pewno sięgnę po kolejne części i ich recenzje również się tutaj pojawią :) Bardzo łatwy język w odbiorze i w większości krótkie rozdziały. 

Moja ocena książki: 6/10

Książkę czytało mi się szybko i przyjemnie. Ale porównując ją do pierwszej części jest gorsza, dlatego nie zasługuje na wyższą ocenę. Mimo tego jest naprawdę fajna i polecam ją każdemu, kto lubi nieco mroczniejsze klimaty :) Nie zawsze jest tutaj słodko :P Nie jest to może zbyt długa recenzja, ale mam nadzieję, że mi to wybaczycie ;)

Do zobaczenia!
~Victoria

"Życie to pasmo bólu i najlepiej by było, gdybyś się zaczęła do tego już przyzwyczajać, Allie. Ból nigdy nie znika. Gromadzi się. Jak śnieg."

24 komentarze:

  1. Nie jest to raczej typ książki dla mnie. Szczególnie, że chwilowo szukam odpoczynku od paranormali itp :p
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta seria jakoś do mnie nie przemawia, ale może kiedyś z braku czasu sięgnę po 4 tom ;)
    dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno w 4 tomie będzie wyjaśnienie, kto jest szpiegiem :D

      Usuń
  3. Muszę się zapoznać z pierwszą częścią ;)

    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. 6/10 to nie dużo :/
    Chyba wolę przeznaczyć ten czas na lepsze książki.

    Pozdrawiam
    Blog książkoholiczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druga jest nieco słaba, ale pierwsza to dla mnie cudeńko *.*

      Usuń
  5. Jak wpadnie w ręce to spróbuje przeczytać. Chyba, że nie spodoba mi się pierwszy tom, bo jeszcze go nie czytałam.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Przypomniałaś mi, że ta książka czeka na swoją kolej na półce... Myślę, że niedługo po nią w końcu sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Planuję sięgnąć po pierwszy tom tej serii i jeśli mi się spodoba, to pewnie sięgnę też po drugi, ale raczej nie będę się po nim spodziewać aż tak wiele ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak... To książka z rodzaju "na wieczór". Jak się jest zmęczonym to bardzo fajna odskocznia :)

      Usuń
  8. Przybij piątkę, też jestem Team Carter! Nie rozumiem, jak ktokolwiek mógłby być w tamie Sylvaina, w końcu on próbował zgwałcić Allie. Jaka normalna dziewczyna spotykałaby się z nim po czymś takim?
    Przede mną już ostatnia część cyklu o nocnej Szkole i jestem ciekawa jak to wszystko się zakończy.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Allie oczywiście musiała mu wybaczyć -.- Grgh... Już czekam aż przeczytam kolejne części :)

      Usuń
  9. Ja jestem za Sylvainem, bo po prostu nie lubię Cartera. To, jak skrzywdził Allie (w 3 chyba tomie) i jaką obojętnością się wykazał wobec niej pogarsza jego status w moich oczach. Też uwielbiam Wybranych!

    Zapraszam na nową recenzję :)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak daleko jeszcze nie doszłam, więc nie mogę sie wypowiedzieć, ale zazwyczaj jestem wierna chłopakom do końca :P A że Carter już na samym początku mnie urzekł *.* Wątpię, żebym zmieniła o nim zdanie :P

      Usuń
  10. ooo ... to jedyna część "Wybranych" którą czytałam :D ale gdy tylko znajdę w bibliotece inne to z pewnością przygarnę je, żeby przeczytać

    blondie-in-wonderland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej! :D
    Nominowałam Cię do LBA! :*
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award-9.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  12. Hejka!
    Jestem u Ciebie pierwszy raz i już mi się podoba^^.
    Ja też ostatnio przeczytałam "Dziedzictwo" i bardzo mi się podobało :D
    Buziaki :* + będę do Ciebie wpadać
    zapraszam do mnie: cynamonkatiebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio poddalam się w trakcie czytania książki "córka żywiołu ". Nie wiem czy ta książka by mi się spodobała. Według mnie "zmierzch " był najlepszy. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mimo wszystko podoba mi się to jak bardzo masz zróżnicowany gust :-D

      Usuń
  14. Powiem krótko zwięźle i na temat. Suuuuper. Wreszcie książka którą hmmm... kojarzę :D Sposób przekazania wiedzy na jej temat jak zwykle precyzyjny i odpowiednio krótki.Sama fabuła jak dla mnie jest całkiem ciekawa i również jestem jak to ujęłaś #TeamCarter. Chociaż z początku wolałam Sylviana O.o, to po takim pewnym incydencie zaczęłam się skłaniać ku jego rywalowi :) Osobiście uważam ten utwór za całkiem fajny i ciekawy chociaż nie jestem fanką takiego rodzaju książek XD
    troszke zagmatwane, ale cóż począć?
    Nammi
    http://courage-or-destiny.blogspot.com

    PS może zrecenzjujesz ,,Spojrzenie elfa'' XD

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger