#9 "Saga księżycowa. Scarlet" - historia oparta na motywach baśni

Witajcie!

W ten piękny, wakacyjny dzień ( w Szczecinie jest piękna pogoda :D Chociaż słyszałam, że na południu pada :o ) pojawiam się z recenzją drugiej części "Sagi księżycowej" Marrisy Meyer. Ale nie martwcie się, nie będę już więcej o tym pisać, bo na polski przetłumaczono tylko dwie części. A pierwsza została już dawno zrecenzowana <<klik>>. Jednak każdego z Was zachęcam do przeczytania mojej dzisiejszej recenzji :)


Główną bohaterką tej powieść jest Scarlet. Dziewczyna, która mieszka w małym miasteczku we Francji i na co dzień razem z babcią zajmuje się rolnictwem. Nagle nieoczekiwanie jej babcia znika, a policja sądzi, że ona po prostu uciekła i daje sobie spokój z poszukiwaniem staruszki. Miejscowi również się tym nie przejmują obie obie kobiety słynęły ze swojego "wariactwa". Nagle na drodze tej dziewczyny pojawia się tajemniczy Wilk. Czy jest on zamieszany w sprawę porwania starszej kobiety??

Muszę jednak przyznać, że ta część bardziej mi się podobała. Miała ciekawie rozbudowaną fabułę, pełną akcji i mimo tego, że zdarzały się opisy czytało się je z przyjemnością. A dla mnie są one najgorszą zmorą! 

W recenzji pierwszej części zapomniałam wspomnieć o tym, że historie te są oparte na motywach baśni. Książka jest podzielona na 5 ksiąg. Każdą z nich rozpoczyna cytat ze znanych baśni. W "Cinder" było to "Kopciuszek", a w "Scarlet" - "Czerwony Kapturek". Z początku nie zwróciłam na to uwagi, ale teraz uważam to za naprawdę fenomenalny pomysł!

Muszę jeszcze wspomnieć o Wilku... Jak dla mnie, najlepszej postaci w tej części. Z początku był tajemniczy, a przy tym taki uroczy. I chociaż w pewnym momencie przewidziałam czemu zachowywał się w taki sposób wobec Scarlet i tak go lubiłam :) 

Podsumowując, książkę czyta się z zapartym tchem i naprawdę ubolewam nad tym, że nie ma przetłumaczonej kontynuacji :( 


Moja ocena książki: 7/10 

Koniecznie napiszcie, czy skusiliście się na tę serię! ;) Chcę Was też zaprosić na mojego instagrama @_victoria_cm Podajcie też swoje w komentarzu! :)

Do następnego wpisu!
~Victoria


31 komentarzy:

  1. O tej sadze słyszałam wiele i bardzo chcę ją przeczytać. Mam nadzieję, że mi się spodoba.

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Postaram się ją przeczytać.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Cinder mi się podobała, a czytając Twoją recenzję jestem zaskoczona, że nie będzie kontynuacji przygód dziewczyny-cyborga, tylko zupełnie inna historia. Jest to trochę rozczarowujące, bo uważam, że nie zostało wyjaśnione mnóstwo wątków ;/
    Chyba, że w tej książce jednak pojawi się Cinder, to proszę Cię napisz mi, bo nie wiem, czy w takim razie kontynuować tę serię :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytaj dalej! Cinder też jest, ale chciałam uniknąć spoilerowania dla tych, którzy jeszcze nie przeczytali pierwszej części :P

      Usuń
  4. Zaraz, zaraz... Ten Wilk to wilk czy nie wilk? xD
    Bardzo fajny pomysł z tymi baśniami ;)
    Pozdrawiam ;**
    http://czytanienaszymzyciem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten Wilk... No właśnie... Kim on jest? Odpowiedź znajdziesz w książce :)

      Usuń
  5. Mi też jedną trylogię tak załatwili - były dwie części, a trzeciej już nie przetłumaczyli.
    Ładna okładka książki ;)
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Być może sięgnę, zapowiada się bardzo ciekawie, tym bardziej, że po Once Upon a Time jeszcze milej będzie mi się książkę na podstawie baśni.
    Recenzję się czytało super!
    Zapraszam do siebie :3

    www.cynka7.blogspot.ocm

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo ciekawie. Ale ten wilk 🐺 to pożarl kapturkA?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż... Tego dowiesz się tylko czytając książkę :)

      Usuń
  8. Może być ciekawie, słyszałam o tej serii, lecz nigdy się nie zagłębiałam o czym ona tak właściwie jest! Motywy baśniowe, cos dla mnie <3

    http://secondlife-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo długo nie miałam ochoty jakoś po nią sięgnąć, ale promocje mnie zmusiły do jej kupna, a z kolei to do przeczytania :)

      Usuń
  9. Słyszałam o książce dużo, ale nadal nie czytałam, jednak kiedyś to zrobię :)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Twoje zdolności czytelnicze ta książka będzie odpowiednia na jakiś wieczór :)

      Usuń
  10. Hmm, nie słyszałam o tej sadze. Może się zainteresuję ;)
    Pozdrawiam :)
    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaraz, zaraz... PRAWDZIWY WILK?!
    O ludzie, coś dla mnie.
    Na motywach baśni - ekstra! Wiesz, zanim wyjaśniłaś, że na początku każdej części jest dana baśń, to pomyślałam, że ta powieść to chyba Czerwony Kapturek XXI wieku. Ha, zgadłam! :)

    Zapraszam na nową recenzję ;)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Na początku nie byłam przekonana co do tej sagi, ale to, że jest oparta na motywach baśni trochę mnie przekonało i chyba przeczytam. Pożyczysz? :D
    Pozdrawiam serdecznie!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Na początku wydaje się z lekka nudna, ale potem wydaje się być przyjemna :)

      Usuń
  13. Historie oparte na motywach baśni? Świetny pomysł! To zdecydowanie coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja przyjaciółka niby nie lubi tego gatunku, ale się w niej zakochała! Logika! Może się skuszę, no a przynajmniej postaram ;) W tym roku bedę miała mniej czasu na czytanie :(
    Tak! Ostatnio padało (pozdrowienia z południa! ♥ ), ale teraz przez okno świeci mi słońce :P
    Już obserwuję na instagramie! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jeszcze koleżanka poleca to koniecznie musisz to zrobić! :P

      Usuń
  15. Poczekam z przeczytaniem aż przetłumaczą kolejną część :) bo inaczej będę się męczyła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, złą wiadomością jest to, że kolejne części nie zostaną przetłumaczone na polski :(

      Usuń
  16. Nie czytałam, ale mam w planach. :)

    Dawniej biblioteczka-eileenjoy.blogspot.com, a teraz recenzandia.blogspot.com - zapraszam x

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger