#17 "Carrie Pilby. Nieznośnie genialna" - czyli jak to jest być geniuszem?

" Życie jest dalekie od ideału, dlatego warto nauczyć się radzić sobie z jego niedoskonałościami zawczasu, nim okaże się, że jest za późno."

Witajcie!

Jak tam wrażenia po "Kosogłosie"? Byliście już? Ja idę dopiero dzisiaj, bo wczoraj miałam do późna angielski i na pewno na maratonie bym zasnęła :P W każdym razie, jak już wstaniecie to zapraszam Was do przeczytania recenzji książki "Carrie Pilby. Nieznośnie genialna."

Zastanawialiście się kiedyś, jak to jest być geniuszem? Być mądrzejszym od pozostałych. Właśnie w takiej sytuacji przedstawiona została główna bohaterka tej powieści. Ma zaledwie 19 lat, a już skończyła Harvard, a w między czasie "przeskoczyła" 3 klasy. Jednym słowem dziewczyna-geniusz. Jednak czegoś w jej życiu brakuje. I chociaż mogłoby się zdawać, że ma wszystko to jednak najbardziej doskwiera jej samotność. Dostaje od swojego terapeuty listę, którą musi wykonać przed końcem roku. 

Carrie jest bohaterką, która na samym początku bardzo mnie irytowała. Była bardzo antypatyczna i każde poszczególne słówko sprawdzała w słowniku, a jedynym jej tematem do rozmów była nauka. Jednak w między czasie, podczas swojej podróży przez życie, przechodzi metamorfozę i zmienia się na lepsze, dzięki czemu zyskała moją sympatię.

W dziele Caren Lissner przeważają opisy, ale chociaż zazwyczaj jestem ich wielką przeciwniczką, to tym razem mnie wciągnęły. Samą książkę pochłonęłam w niecały tydzień i myślę, że to za sprawą języka całej powieści oraz całkiem ciekawej fabuły.

Jeśli chodzi o drugoplanowych bohaterów to nie są oni aż tak dobrze wykreowani. O większości z nich wiemy w miarę dużo, jednak tutaj czułam lekki niedosyt, bo nie mogę zbyt dużo o nich powiedzieć. Mam do nich neutralny stosunek.

Sama Caren Lisner jest Amerykanką, która wydała tę książkę w 2003. Niestety, do Polski trafiła ona dopiero w tym roku! :o Z chęcią przeczytałabym więcej jej powieści, niestety, pomimo całkiem długiej listy w oryginale, jedynym jej dziełem w Polsce jest "Nieznośnie genialna."

Jeśli chodzi o okładkę to jest ona dla mnie nie zbyt adekwatna do treści książki i trochę bym ją zmieniła.

Moja ocena książki: 7/10

Podsumowując, polecam tę książkę każdemu, kto lubi lekkie, przyjemne do czytania powieści. Nadaje się ona idealnie na urlop i pasuje do czytania pod kocykiem ;)

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu
Pozdrawiam!
~Victoria



12 komentarzy:

  1. Nie wiem czym skusiłabym się na nią, ponieważ fabuła wydaje mi się... jst taka nie w moim guście ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki nie czytałam ale bardzo mnie zaciekawiłaś. :)
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie lekkie powieści, a sam pomysł mi się podoba:) Chętnie ją przeczytam:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  4. Super recenzja. Książka wydaje się być ciekawa, na pewno się za nią rozejrzę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na Kosogłosa wybieram się dopiero za tydzień i już nie mogę się doczekać ;)
    Jeśli chodzi o książkę, myślę, że sięgnę po nią, jeśli będę miała ochotę na coś lekkiego ;)
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  6. W głębi serca czuję, że jednak jest nie dla mnie :/ Raczej nie przeczytam :3

    Pozdrawiam,
    Księgarz Cmentarny

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś nie ciągnie mnie do tej książki... Raczej po nią nie sięgnę
    Pozdrawiam / Juliet ☺
    http://odkawywoleksiazke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Już druga recenzja tej książki rzuciła mi się w oczka ;D
    Na razie książka nie dla mnie , ale dopisałam ją do listy :D

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. O! Taka lekka powieść będzie w sam raz dla mnie. Mam nadzieję, że gdzieś ją zdobede :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała :))
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę że już kilku osobom ta książka się spodobała a ja ją czytam i jakoś nie mogę się do niej przekonać

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka rzeczywiście się wydaję taka lekka w czytaniu, sądząc po twojej recenzji :)
    Na kosogłosie byłam i aw! :D

    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger