Krótko o ... Wattpadzie!

Witajcie!

Luty już się kończy, a mój wynik przeczytanych książek nadal nie jest imponujący. Bardzo mało ostatnio czytam, więc prawdopodobnie kolejne podsumowanie zrobię na koniec marca, gdy uzbieram troszkę więcej pozycji na liście. Jednakże postanowiłam założyć tutaj nowy dział, zatytułowany "Krótko o ... ". 

Będzie to taka luźna publikacja na wszelkiego rodzaju tematy, które mnie jakoś trapią czy interesują. Nie wszystko będzie związane z tematyką książek. Czasem będą się tutaj pojawiały wzmianki o muzyce, filmach albo nawet codzienności. Będzie to taki mój kącik, w którym będziecie mnie mogli lepiej poznać przez opinie na różne tematy. Mam nadzieję, że przypadnie Wam to do gustu.

Co to w ogóle jest?
Dziś na językach będzie popularna strona internetowa i aplikacja na telefon - Wattpad. Na tej stronie wiele początkujących osób zamieszcza swoje autorskie opowiadania. Myślę, że cały pomysł tego przedsięwzięcia jest naprawdę ciekawy. Daje to szansę debiutanckim pisarzom na zaistnienie w świecie książkowym. I właśnie dzięki temu została wydana seria After, która została tworzona właśnie na wattpadzie.

Zalety:
* łatwa dostępność - Dzięki aplikacji mamy łatwy dostęp do swojego konta.

* wiele funkcji offline - Do tworzenia naszych własnych historii, czy czytania ( wcześniej załadowanych! ) publikacji innych nie potrzebujemy Internetu.

* strona światowa - Dzięki temu możemy znaleźć intrygujące historie w różnych językach, co pozwala na naukę obcej mowy.

* wygląd - Strona jest przejrzysta, dostosowana do odbiorców i łatwo się z niej korzysta.

Wady:
- gwiazdki dodane w trybie offline nie zawsze są przekazywane nadawcy - Na tej stronie możemy dawać innym gwiazdki za dobrze wykonaną pracę. Niestety, zauważyłam, że jeśli gwiazdki, które dodałam w trybie offline nie zawsze trafiają do pisarzy, co jest trochę smutne, bo czytam ich opowiadanie, chcę im pomóc w wybiciu dzięki gwiazdkom, a oni ich nie widzą :/

- dużo opowiadań fanfiction - Nie każdy lubi historie tego typu. Wiem, bo sama przez większą część czasu ich nie tolerowałam. Dopiero niedawno się do nich przekonałam i rozumiem osoby, których takie opowiadania nie ciekawią. 


A co Wy sądzicie na temat tej strony? Macie tam konto, publikuje tam coś czy tylko czytacie? Podzielcie się swoją opinią w komentarzach, bo jest niezmiernie zainteresowana, czy ktoś dostrzega jakieś inne minusy?

Pozdrawiam!
~Victoria

PS. Proszę odpowiedzcie na ankietę, która znajduję się po prawej :)


24 komentarze:

  1. Rzadko sięgam po takie opowiadania. Mam kilku ulubionych blogerów, którzy dzielą się z nami swoją twórczością i to mi wystarczy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak kto woli ;) Ja osobiście wolę mieć taką platformę niż blogi, bo lubię czytać np. jadąc do szkoły, a że nie mam nigdy Internetu to ta opcja jest dla mnie lepsza :)

      Usuń
  2. Obiło mi się o uszy coś na temat tej aplikacji, ale jakoś mi wypadło z głowy. Dzięki za przypomnienie! Muszę się zapoznać, może coś poczytam. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że spodoba Ci się ta aplikacja :) Moim zdaniem jest to naprawdę ciekawa platforma :)

      Usuń
  3. Bardzo rzadko zaglądam na wattpada. Można powiedzieć, że prawie wcale. Jakiś czas temu chciałam założyć sobie tam konto, ale jakoś wypadło mi to z głowy a potem mi się już nie chciało :D /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei jestem tam prawie codziennie. Albo szukam jakiś historii, albo tworzę swoje - wszystkiego po trochu ;)

      Usuń
  4. Może to fajna sprawa dla początkującychc autorów, którym ciężko się wybić (więc wystarczyłoby chyba tylko "początkujących autorów"...), ale dla czytelników już mniej. Sama powiedziałaś, że można łatwo trafić na fan fiction, którego większość nie toleruje. To po prostu trzeba mieć w głowie... I ogólnie kupujemy kota w worku - nie wiemy, co nas czeka, żadnej recenzji, rekomendacji - cisza jak makiem zasiał. Czasami trafi się perełka i wtedy możemy być z siebie dumni, ale nie oszukujmy się... nie jest to łatwe.
    Ja z tego nie korzystam, może kiedyś zacznę, ale na razie nie przekonuje mnie. Każdy lubi czytać dobre książki, a czy mamy taką możliwość w tym wypadku? Jedna wielka niewiadoma.
    Pozdrawiam cieplutko
    http://ksiegoteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do końca jest to kot w worku, ponieważ po pierwsze jest opis, a po drugie można zapoznać się z opowiadaniem za pomocą zamieszczanych tam komentarzy. Warto chociaż sprawdzić tą aplikację, ponieważ za nic tam nie płacimy, a często można znaleźć ciekawsze książki, niż te, które znajdujemy w księgarniach za niewiadomo jak wysoką cenę. Polecam bardzo Wattpad'a :)

      Usuń
    2. Na pewno nie zamierzam nikogo na siłę przekonywać do takich aplikacji. Każdy ma swój gust i jednym, nie będzie odpowiadać to, że są to e-booki, z kolei innym tematyka. Tak naprawdę jesteśmy w stanie znaleźć jakieś może niekoniecznie "perełki", ale całkiem dobre teksty ze względu na ilość gwiazdek i wyświetleń, które są publiczne dla każdego użytkownika. Mimo wszystko cieszę się, że podzieliłaś się ze mną swoją opinią :) I że aż taka dyskusja się tutaj pojawiła :D

      Usuń
  5. Wattpad to aplikacja, która jest jedna z tych, które odwiedzam codziennie, śledzę historię, szukam inspiracji i pisze. Dokładniej pisałam, bo straciłam chwilowo wenę :)
    zaczytana_bella

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To jak widać nie jestem sama :) Też codziennie tam zaglądam. Chociaż na 5 minut, aby przeczytać jakiś nowy rozdział bądź znaleźć jakąś ciekawą pozycję.

      Usuń
  6. Miałam kiedyś wattpada, ale jakoś nigdy nie mogłam znaleźć czegoś, co trafiłoby do mnie w 100%. Sama również pisałam tam tzw. ff i jest to na pewno łatwy sposób dla początkujących pisarzy, ale dzisiaj pośród miliona takich samych opowieści bardzo trudno jest się wybić ;)
    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/02/collide.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety to prawda. Ale ja lubię to, że można się dzielić swoją twórczością z innymi i chociaż nie jestem zbyt dobra w pisaniu, to mimo wszystko czuję się po części spełniona :)

      Usuń
  7. Ja nie prowadzę żadnego bloga, ani nie piszę powieści, więc dopóki nie wspomniałaś w tym poście o Wattpadzie to nie wiedziałam do czego słuzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie prowadzę żadnego bloga, ani nie piszę powieści, więc dopóki nie wspomniałaś w tym poście o Wattpadzie to nie wiedziałam do czego słuzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham fanfiki. Dzięki nim nie czuję aż tak dogłębnej rozpaczy, kiedy skończę oglądać mój ukochany serial lub fil. Wystarczy, że poszukam fanfików i mogę przeżywać wszystko od nowa.
    Buziaki!
    http://filigranoowa.blogspot.com/2016/03/sto-lat-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Fanficrion to moje życie <3 sama niedawno zaczęłam pisać, tylko jest jeden problem - jak się wybić? Nie mam pomysłu na to, jak rozpowszechnić swoje opowiadanie...
    @mustforget
    Never say never.
    http://my.w.tt/UiNb/dhtlH7BfVs

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja na Wattpadzie nie tak dawno zaczęłam pisać książkę, którą właściwie mam już napisaną, ale robię jakby "drugą wersję". Jakby ktoś był zainteresowany, to zapraszam, tytuł to: Vanessa Duncan

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja niedawno zaczęłam pisać... Aplikacja naprawdę spoko ;) @Graciella1218

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też niedawno zaczęłam pisać na wattpadzie. Podoba mi się ta apka choć ma kilka wad. Nie pokazuje rankingu w danych działach i bardzo często w propozycjach wyskakuje mi to co akurat mnie nie interesuje. Oprócz wattpada mam tez konto na beezar.pl i również polecam choc jest to platworma dla osób które maja już gotową książkę.
    @PatrycjaMorgernstern

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też niedawno zaczęłam pisać na wattpadzie. Podoba mi się ta apka choć ma kilka wad. Nie pokazuje rankingu w danych działach i bardzo często w propozycjach wyskakuje mi to co akurat mnie nie interesuje. Oprócz wattpada mam tez konto na beezar.pl i również polecam choc jest to platworma dla osób które maja już gotową książkę.
    @PatrycjaMorgernstern

    OdpowiedzUsuń
  15. Niedawno zaczęłam wchodzić na wattpad, ale czytam tam tylko fanfiction z GW. Romanse czy inne opowiadania raczej jakoś zbytnio mnie nie interesują. :) Sama piszę opowiadania, ale jakoś nie mam w planach ich tam zamieszczać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem na wattpadzie od dwa lata, a dopiero rok temu zaczełam tworzyć swoje własne opowiadania, ale niestety nie mam wielu czytelników. Lecz wciąż mam nadzieje, że się choć trochę wybije, bi bardzo mi na tym zależy.
    Co do tematu, to bardzo polecał ta stronę internetową. Może na prawde wcielić się w role bohaterów, a co najważniejsze nie nudzisz się przy tym. Ja noeztty chyba najlepsze książki przeczytałam, ale pewnie jeszcze Znajdę jakieś, które są ukryte. Co do minusów to z tym pierwszym jak najbardziej się z tobą zgadzam!
    Ale i tak polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli by ktoś był zainteresowany, to moja nazwa na wattpad - lovmeharry

      Usuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger