#28 "Tajemnica Nawiedzonego Lasu" - czyli totalnie pokręcona historia o...

Witajcie!

Wiem, że trochę spóźniłam się z postem, ale po prostu ten weekend był dla mnie całkiem zabiegany, dlatego nie znalazłam czasu, aby cokolwiek sensownego tutaj napisać. Ale już biorę się ostro do pracy :D

"Tajemnica Nawiedzonego Lasu" to powieść polskiej autorki Anny Kańtoch. Pozycja ta, jest drugą częścią cyklu "Tajemnica Diabelskiego Kręgu". I została wybrana w 2015 r. na portalu lubimyczytac.pl jako najlepsza książka w kategorii Fantasy. 

Jest listopad 1953 roku, trzynastoletnia Nina powoli zaczyna wdrążać się w całą rzeczywistość szkolną. Trochę czasu minęło odkąd wróciła z tajemniczych wakacji w Markotach. Bo przecież nie codziennie spotyka się anioły i dowiaduje się, że komuniści są tak naprawdę tylko ich zagorzałymi przeciwnikami. Tym bardziej, gdy okazuje się, że nie jest się do końca normalnym. Dlatego też Nina wydaje się być strasznie spanikowana, kiedy do jej szkoły przychodzi porucznik Lis i sierżant Sowa. Kim oni są i dlaczego akurat wybrali właśnie ją, żeby pojechała z nimi do tajemniczego Instytutu Totenwalda?

Muszę przyznać, że jak sięgnęłam po pierwszą część tej historii to miałam lekki problem z wkręceniem się w historię, która brzmi wręcz absurdalnie. Jeszcze nigdy wcześniej nie spotkałam książki o tak, wręcz dziwnie, niecodziennej tematyce! Było to dla mnie wielkim zaskoczeniem, dlatego też chciałam ją skończyć, ale do ostatniej strony podchodziłam do niej z lekkim sceptyzmem. Sięgnięcie po drugi tom okazało się łatwiejsze, bo byłam już w miarę wkręcona w daną historię, więc po prostu wiedziałam o co chodzi. 

Muszę przyznać, że autorka pisze naprawdę interesująco, a jej fragmenty z grozą, czasem mogą przerazić. W szczególności, jak nie przepada się za horrorami, tak jak ja :P Akcja w tej powieści też jest całkiem rozkręcona, więc szybko się ją czyta, bo dużo rzeczy się dzieje. Całkiem aż za dużo, co z kolei niesie za sobą minusy, bo łatwo można się pogubić, i niestety, zdarzały się takie momenty w tej powieści, które musiałam czytać po kilka razy, bo po prostu nie wiedziałam o co chodzi.

Jest kilku bohaterów z tamtej części, co jest bardzo fajne, bo nie ma aż tak wielkiego natłoku postaci, których w żadnej z części nie brakuje. Same kreacje bohaterów nie są idealne. Myślę, że wiele rzeczy można byłoby tam zmienić, aby lepiej ich poznać. Najlepiej jakby od razu poszerzyć wiadomości też o drugoplanowych bohaterach. Nie podobało mi się też postawa głównej bohaterki, która dla mnie była zbyt płaczliwa, wiecznie zamartwiająca się, a w związku z tym nieźle wkurzająca.

Moja ocena książki: 6/10

Książka ta nie jest aż taka zła, ale naprawdę zdziwiłam się, że została nagrodzona. Moim zdaniem nie zasługuje na aż tak wysoką notę. Naprawdę myślałam, że będzie to coś lepszego. Powieść ta, będzie idealna dla młodszych czytelników, a już w szczególności przypadnie do gustu małym fanom thillerów. I tak oceniłam tę książkę wysoko, bo zasłużyła na to odmienność całej tematyki oraz wywołanie lekkiego dreszczyku na mym ciele :)

Pozdrawiam!
~Victoria

6 komentarzy:

  1. Nie wszystkie książki, które zasługują na nagrodę ją otrzymują i na odwrót również. Do tej pozycji niestety mnie nie ciągnie. Mam wrażenie, że jestem już nieco za stara na tego typu historię :) http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce, ale w sumie gdybym miała więcej wolnego czasu i nie miałabym co czytać to z chęcią sięgnę po ten cykl z czystej ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo, że książka nie jest tak dobra, jak można by się tego spodziewać, to i tak jestem jej bardzo ciekawa, dlatego myślę, że sięgnę po pierwszą część. Ta okładka jest świetna :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Victorio czekamy na kolejne recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomyślałam to samo co toukie. Nie każda książka zasługuje na pierwsze miejsce i nie każda książka,która zdobywa pierwsze miejsca jest ciekawa. Fabuła wydajje sie byc mega pokrecona :) czekam na kolejne recenzje

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomyślałam to samo co toukie. Nie każda książka zasługuje na pierwsze miejsce i nie każda książka,która zdobywa pierwsze miejsca jest ciekawa. Fabuła wydajje sie byc mega pokrecona :) czekam na kolejne recenzje

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger