#31 "Niezrównani" - co jesteśmy w stanie zrobić dla sławy

Witajcie!

Trochę dawno mnie tutaj nie było, ale to wszystko przez to, że byłam na wycieczce klasowej inie miałam czasu, aby cokolwiek napisać. W każdym razie, już z powrotem jestem w Szczecinie i mam czas :)

Książką, którą chciałabym Wam dzisiaj polecić jest "Niezrównani" Alyson Noel. Jest to pierwsza część serii "Beautiful Idols". Jest to historia trojga młodych ludzi z Los Angeles, którzy biorą udział w konkursie, których nagrodą jest wielka suma pieniędzy, której potrzebują. Wchodzą do świata sławnych i muszą dać z siebie wszystko.

Aster pochodzi z dobrego domu i jej jedynym celem jest zostanie sławna aktorką. Za namową swojego agenta zgłasza się do konkursu Iry, aby mieć możliwość wybicia się. Nikt z jej rodziny nie wie, co tak naprawdę robi dziewczyna, bo jej marzenia są wielką przeszkodą dla tradycji rodziny.

Tommy pochodzi z małego miasteczka. Jest wielkim fanem muzyki chciałby występować. Wyjechał z rodzinnego miasta, aby zrobić karierę, ale nie wszystko ułożyło się po jego myśli. Los Angeles wcale nie jest takie, jakie się być wydaje. Konkurs jest jego jedyną szansą na zarobienie pieniędzy i dostanie pracy w branży muzycznej.

Layla jest córką artysty. Oboje ledwo wiążą koniec z końcem, a marzeniem dziewczyny jest wyjazd na studia dziennikarskie do Nowego Jorku. Potrzebuje gotówki na dalszą edukację, dlatego pomimo stanowczym protestom swojego chłopaka decyduje się wziąć udział w konkursie.

Każdy z tej trójki jest inny, ale to właśnie z ich perspektywy poznajemy całą tą historię. Do tego świat przedstawiony jest też oczami Madison, która jest sławną aktorką z sekretami, ale nie chcę psuć Wam całej książki, dlatego o niej się zbyt nie rozpisuję ;)

Bardzo podobał mi się pomysł autorki, aby każdy rozdział zatytułować piosenką. Akurat jeden z nich był "Shut up and dance", a ja kocham ten singiel! Dlatego też taki niecodzienny podział, zachęcił mnie do czytania. 

Myślę, że ta książka miała być przestrogą dla ludzi, którzy dążą do sławy. Pokazuje ona dość brutalnie cały świat show-biznesu. Tego, jak bardzo oparty jest na kłamstwach, aby tylko osiągnąć lepsze sukcesy. Główni bohaterowie mają nieco inny sposób spoglądania na świat, dlatego łatwo można się z którymś z nich zżyć. Ja chyba nie mogę wybrać swojego ulubieńca, bo każdy z nich miał w sobie to coś, co zdecydowanie trafia na jego korzyść. 

Rozdziały nie są zbyt długie, dlatego szybko się tę książkę czyta. W szczególności wieczorami, gdy "tylko jeden rozdział" ciągnie się przez pół godziny, bo jest się ciekawym, co będzie dalej. W każdym razie ja byłam, gdyż lubię takie książki ze sławą, tajemnicą w tle, które nie wymagają zbyt wiele od czytelnika.

Moja ocena książki: 9/10




Nie jest może to książka, która wstrząsnęła mną bardzo, ale przyjemnie mi się ją czytało. Co więcej, zaskakiwała mnie, co nie zdarza się już tak często i mam wrażenie, że jej tematyka była inna niż pozostałe. Dlatego polecam tę powieść wszystkim! :)


Dziękuję, za możliwość przeczytania książki wydawnictwu
~Victoria

5 komentarzy:

  1. Książka nie jest najgorsza, ale autorka powinna popracować nad kilkoma elementami. Zabrakło mi czegoś intrygującego w tej całej historii.

    Pozdrawiam,
    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba przeczytałam za dużo negatywnych recenzji, by teraz sięgnąć po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fabuła zapowiada się ciekawie :) Może za jakiś czas skuszę się na tę książkę :) /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Ever" kilka lat temu i nawet lubię twórczość tej autorki, więc skurzę się na tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety autorki nie znam. Mimo wszystko, podooba mi sie pomysl z piosenkami przypisanymi do kazdego rozdzialu :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger