Liebster Blog Award #7

Witajcie!

Ostatni dzień wakacji... Postanowiłam pożegnać je odpowiadając na dwie bardzo książkowe nominacje do LBA. Użyłam wyrażenia "bardzo książkowe", bo z tego co zauważyłam, to dziewczyny zadały prawie same książkowe pytania, więc akcent na bloga idealny! Cóż, zapraszam do czytania!

Pierwsza nominacja jest od Ani z AniaBloguje

1. Z jakiego wydawnictwa posiadasz najwięcej książek?
Ponieważ już jakiś czas mam współpracę z wydawnictwem HarperCollins, to podejrzewam, że właśnie książek z tego wydawnictwa jest najwięcej na moich półkach.

2. W jakim kolorze masz najwięcej książek?
Trudne pytanie zadałaś. Idę teraz popatrzeć i przeliczyć :P
*po kilku minutach*
Gdybym miała książki ustawione kolorami byłoby łatwiej, a tak to patrząc tak wzrokowo, to chyba najwięcej jest czarnych i niebieskich.

3. Jaką niewydaną jeszcze książkę w Polsce chciałbyś/chciałabyś przeczytać?
"Harry Potter i Przeklęte Dziecko". Z tego co wiem, to można kupić oryginał w Empiku za 110 złotych,ale ja raczej poczekam na tłumaczenie. Zresztą nie czytam książek po angielsku, bo pewnie i tak bym nic nie zrozumiała.

4. Pożyczasz swoje książki innym osobom?
Tak, pożyczam. Nie widzę w tym żadnego problemu :)

5. Czy często kupujesz książki?
Niezbyt, więcej wypożyczam, ale mam serie, które chcę skompletować i powoli do tego dążę. 

6. Czy twoim rodzicom (lub znajomym) przeszkadza to, że czytasz?
Nie! W moim domu i tak prawie wszyscy kochają czytać, a znajomi w większości też lubią książki, tylko nie zawsze pochłaniają ich tyle, co ja.

7. Wolisz wypożyczać czy kupować sobie książki?
Zdecydowanie kupować, ale i tak już zaczyna brakować mi miejsca na nie :P

8. Co cię irytuje u innych moli książkowych?

Nie lubię, kiedy osoby uważające się za moli książkowych, czytają tylko nowości i książki popularne. Mam wrażenie, że są zbytnio zapatrzeni w to, żeby być na czasie, a przecież nie oto chodzi. 

9. Masz możliwość pojechania na wakacje do dowolnego fikcyjnego miejsca. Gdzie pojedziesz? 
Chciałabym powiedzieć, że Hogwart, ale podczas wakacji wszyscy uczniowie są w domach, więc byłoby nudno, dlatego za cel obieram sobie Chicago, gdy jeszcze są frakcje i wtapiam się w tłum wraz z Serdecznymi :)

10. Lubisz podróżować? Jakie miejsca chciałbyś/chciałabyś zwiedzić?
Kocham! Ogólnie chciałabym bardzo pojechać wszędzie, gdzie mnie nie było, ale z takich bliższych miejsc, europejskich, to zdecydowanie Sztokholm i może Londyn.

11. Czy lubisz czytać fanfiction? Co o nich sądzisz?
Czytam i je lubię! Oczywiście,nie zawsze trafia się na fanfiction na poziomie, ale moje najukochańsze to Dreadful i Cień. Oba są z 5sos, bo w końcu jestem 5sosfam, ale mają też ciekawą historię!

Drugą nominację dostałam od Klaudii z bloga Zaczytana

1. Wybierz bohatera, który byłby dla ciebie idealnym przyjacielem.
Mam wrażenie, że Nika z "Felixa, Neta i Niki" pasowałaby tutaj. Sądzę, że mamy podobne spojrzenie na świat i zainteresowania, dlatego z pewnością znalazłybyśmy wspólny język!

2. Książka, która złamała Ci serce. 
Może "Eleonora i Park" ? Znałam zakończenie zanim sama przeczytałam tę historię, ale jednak do końca wierzyłam, że będzie inaczej, że musi być inaczej :(

3. Książka po, której nie spodziewałeś się, że będzie wspaniała.
Chyba "Marcowe fiołki". Liczyłam na lekką, przyjemną powieść, a nie było to aż tak banalne i opinie moich sióstr były jak najbardziej prawdziwe. Piękna i wzruszająca historia! Już mam kolejne! :)

4. Cechy idealnej głównej bohaterki. 
Cały czas mówimy, że główni bohaterowie są bardzo denerwujący, i często tak jest, ale jaki ma być ten idealny? Cóż, dziewczyna na pewno nie może być pięknością jak miss. Najlepiej, aby była normalna, momentami sarkastyczna i trzymała się swojego zdania do końca. To są takie rzeczy, które najbardziej lubię.

5. Najlepsze trzy pary w książkach.
Ojejku, to pierwsza para to Layken i Will z "Pułapki uczuć". Kocham tę książkę, i bardzo się przy niej wzruszyłam. Oboje są tak bardzo idealni, a razem są jedną z najlepszych par na świecie.
Drugą parą, którą uwielbiam jest Landon i Jamie z książki "Jesienna miłość". To chyba była jedna z pierwszych tak wzruszających mnie książek. I nawet po kilku latach wspominam ich, jak i całą historię bardzo serdecznie.
I z trzecią parą mam problem, dlatego nagnę trochę zasady i podam jeszcze dwie pary. Ronnie i Will z "Ostatniej piosenki" oraz John i Savannah z "I wciąż ją kocham". Wiem, że jest tutaj dużo Sparksa, ale jego bohaterowie są tacy świetni, że nie da się ich nie shippować!

6. Książka, o której po jakimś czasie diametralnie zmieniłeś/aś zdanie.
Jejku, nie wiem. Chyba nie ma takiej książki. Zazwyczaj po skończeniu albo coś mi się podoba, albo nie. I nieważne czy przeczytam za jakiś rok, dwa, znowu tę samą książkę. I tak będę ją lubić - chociażby ze względu na sentyment, albo nie lubić, bo zazwyczaj sprawcą są bohaterowie albo nudna fabuła...

7. Seria/trylogia/książka, którą zacząłeś/zaczęłaś czytać,  ale nie masz zamiaru jej czytać.
Chyba "Piękne Istoty". Przeczytałam pierwszą część, i nie była ona zła, ale jakoś niezbyt mnie do siebie przekonała, więc raczej nie dokończę tej serii.

8. Co wybierasz? Przenieść ulubionego bohatera do naszego świata, czy znaleźć się w jego świecie ?
Chyba żeby to on był w naszym świecie, bo mam wielu ulubionych bohaterów, i gdybym nie mogła wybrać, a przenieśli by mnie tam losowo i na przykład znalazłabym się na Głodowych Igrzyskach?? Lepiej aż tak nie ryzykować :P 

9. Bohater, którego lubisz, ale nie chciałbyś być na jego miejscu.
Peeta Mellark. Jejku, on jest taki uroczy i kochany, a tyle musiał wycierpieć. Najpierw stracił nogę, potem to pranie mózgu. Naprawdę mi go szkoda :'(

10. Autor z którym chciałbyś przeprowadzić wywiad. Jakie zadałbyś mu pytania i dlaczego? 
Możliwe, że z Ewą Nowak, której Serię Miętową po prostu uwielbiam, ale mówiąc szczerze, nie mam pojęcia jakie zadać pytania. Pewnie coś z dalszymi planami na książki i może o losy poszczególnych bohaterów.

11. Seria, która się zakończyła, ale ty chciałbyś znać dalsze losy jej bohaterów. 
Chyba jestem ciekawa, czy Jackob i Reneesme naprawdę zostali parą, i czy ona na pewno się nie zestarzała. Jestem nadal fanką "Zmierzchu" i mam do tej serii sentyment, dlatego myślę, że byłoby to całkiem inne i ciekawe dowiedzieć się tego. Chociaż w głębi serca, cały czas jestem team Jackob :P

Nie mam już siły, aby wymyślić swoje pytania. Mam nadzieję, że się nie gniewacie, że nikogo nie nominowałam.

Pozdrawiam!
~Victoria

5 komentarzy:

  1. Dużo ciekawego się o Tobie dowiedziała dzięki tym pytaniom :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, mamy naprawdę dużo wspólnego! Też nie lubię czytać książek po angielsku, a Nika byłaby moją idealną przyjaciółką :D Reszty wspólnych cech raczej nie wymienię, bo ten komentarz byłby zbyt długi, ale mam nadzieję że uwierzysz mi na słowo :P /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, ze podobaly sie "marcowe fiolki". Sarah Jio to jednna z moich ulubionych pisarek. Z chęcią pozycze Ci jedną jej książkę, która mam w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Również nie lubimy kiedy "mole książkowe" czytają tylko nowości,wydaje nam się to takie dziwne...
    + Masz bardzo ciekawy wygląd bloga! Takiego jeszcze nie czytałyśmy :)
    Pozdrawiamy! :)
    http://czytajacedziewczyny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Również uwielbiam Peetę, ale masz rację, bycie na jego miejscu na pewno nie byłoby dobrym przeżyciem.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger