Szczęściarz


Witajcie!

Dzisiaj po tak długiej przerwie postanowiłam napisać coś luźniejszego, związanego z tematyką około książkową i mam nadzieję, że równie ciekawego. Ostatnio w telewizji leciał film, który powstał na podstawie książki Nicholasa Sparksa o tym samym tytule - "Szczęściarz".

Historia ta opowiedziana jest z perspektywy żołnierza Logana Thibault'a, w którego rolę wcielił się Zac Efron. Film zaczyna się od ujęć na wojnie. Logan służy w wojsku i bierze udział w wielu misjach, podczas jednej z nich dostrzega połyskujący w słońcu przedmiot. Zaciekawiony podchodzi do niego i zauważa, że to zdjęcie pięknej kobiety,jednak nie to jest najważniejsze. W chwili, gdy je podnosi wybucha bomba w miejscu, gdzie siedział wcześniej. Jedno jest pewne, ta kobieta uratowała mu życie i on robi wszystko, aby ją odnaleźć i jej za to podziękować.



Cała historia jest melodramatem, dlatego nie zależnie od tego czy lubimy wątki bardziej miłosne, czy dramatyczne odnajdziemy tutaj coś dla siebie. Tak naprawdę miłość jest tutaj zaledwie tłem dla innych problemów poruszanych w tej historii takich jak, problem rozbitej rodziny czy utrata kogoś bliskiego. Ta historia naprawdę jest głęboka, co nie dziwi mnie aż tak bardzo, bo jak na razie wszystkie filmy, które powstały na podstawie książek Nicholasa Sparksa, i same lektury są w czołówce moich ulubionych historii. Mam wrażenie, że są po prostu bardzo realistyczne, przez co mają większy wpływ na przeciętnego odbiorce.

Jeśli chodzi o aktorów to przeżyłam pozytywne zaskoczenie Zackiem Efronem. Jak na razie kojarzył mi się on wyłącznie z filmami dla młodzieży czy komediami. Tutaj jednak pokazał, że jest bardzo dobrym aktorem i starannie wcielił się w swoją rolę. Natomiast z Taylor Schilling, wcielająca się w postać tajemniczej Beth ze zdjęcia, było to moje pierwsze spotkanie i mam wrażenie, że było bardzo dobre. Jednak zdecydowanie najlepiej wykreowaną postacią, której nie da się nie lubić jest Nana grana przez Blythe Danner. Ekscentryczna starsza pani służąca zawsze dobra radą. Aktorka stworzyła bardzo charakterystyczną  postać, której po prostu nie da się nie lubić!




Bardzo podobały mi się też zdjęcia z tego filmu, mam na myśli kadry i ogólnie całą tą wizualną stronę. Nie w każdym filmie akurat to, przypada mi do gustu, dlatego uważam, że warto o tym wspomnieć. Chociaż muszę przyznać, że byłam zszokowana, że ten film jest z 2012r. Myślałam, że jest o wiele nowszy.

Na koniec, chciałabym polecić wszystkim ten film, bo naprawdę jest warty uwagi. Nie tylko młodzież, ale również dorośli powinni po niego sięgnąć. Ja zamierzam przeczytać teraz książkę i już wiem, że będzie to jedna z tych powieści, które trafią na moją półeczkę z najukochańszymi lekturami. Zapraszam też wszystkich do zapoznania się z trailerem filmu :)


Pozdrawiam
~Victoria



5 komentarzy:

  1. Nawet nie wiedziałam, że gra tu Zakc Efron o.O
    Mam w planach film do obejrzenia tak samo jak przeczytanie książki
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś obejrzę, ale na razie wystarczą mi same książki tego autora.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. film baaaardzo mi się podobał!! Muszę teraz sięgnąć po książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam film - całkiem niezły. Książka super.

    OdpowiedzUsuń
  5. Film fajny, książka super :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czytelnicze myśli , Blogger